Poslední příspěvky

Zobrazují se záznamy 1-20 z 17489

  • Mediální obraz kauzy Jana Cimického ve vybraných českých online médiích 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Divišová, Veronika (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    This bachelor thesis titled Media portrayal of the "Jan Cimický" case in the selected Czech online media is dedicated to the analysis of the representation of the case of Jan Cimický, a psychiatrist accused of sexual ...
  • Kupování hlasů v komunálních volbách: vícepřípadová studie českých municipalit 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Celý dokument nebo jeho části jsou nepřístupné do 13. 06. 2027
    Strnadová, Valérie (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 12. 6. 2024
  • Návrh marketingové strategie Prague Coffee Festivalu 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Duba, Šimon (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    The bachelor thesis focuses on the marketing strategy of the largest coffee festival in the Czech Republic, the Prague Coffee Festival. The theoretical part of the thesis provides a comprehensive overview of key marketing ...
  • Taktiky a strategie opozice - obstrukce jako nástroj politického boje 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Pchálková, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 12. 6. 2024
    The thesis focuses on the phenomenon of obstruction in the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in the eighth and ninth electoral terms, which is specific to the exchange of political parties in the ...
  • Determinants of African Migration: The Nigerian Experience in the Czech Republic 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Adenuga, Yinka Azeez (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
  • Vliv positioningu na spotřebitelské vnímání co-branding kampaní v kategorii FMCG se zaměřením na Gen Z 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Hofmanová, Kristýna (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    This paper examines the impact of brand positioning on consumer perceptions of co-branding campaigns in the FMCG category from the perspective of Generation Z. Specifically, it focuses on the influence in linking brands ...
  • Lendak a Vlkovce - anomália pod Tatrami. Skúmanie volebných výsledkov v okrese Kežmarok 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Rojková, Lucia (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 12. 6. 2024
    Lucia Rojková Abstract The bachelor thesis deals with the analysis of the results of the parliamentary elections in the district of Kežmarok, focusing on the municipalities of Lendak and Vlkovce. The aim is to identify the ...
  • Marketing v prostředí online her cílený na děti 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Hnátková, Petra (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    The bachelor thesis focuses on the topic of marketing aimed at children in the online gaming environment, specifically on the children's perception and understanding of it. The theoretical part defines the concept of ...
  • Love in the Heart of Prague: Exploring Perceptions of Romantic Love among Prague's Youth 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Kosová, Julie (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    Romantická láska v reklamě často představuje konzumeristický obraz, který nemusí být v souladu s prožívanou zkušeností. Cílem této práce je odpovědět na otázku, jak zobrazení lásky mezi účastníky výzkumu odpovídá Sternbergově ...
  • Pohled spotřebitelek na marketingovou komunikaci značky Snuggs 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Kroupová, Adéla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    This bachelor thesis focuses on the menstrual taboo and how menstruation is presented in advertising. The thesis aimed to analyze the perspective of female consumers of menstrual products on the marketing communication of ...
  • Personální branding českých profesionálních tanečníků 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Futó, Sofija (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    This bachelor thesis focuses on the personal branding of Czech professional dancers practicing high heels style. The thesis consists of two parts, theoretical and research. In the theoretical part I present possible ...
  • Jsou herní novináři zaprodaní aneb vnímání marketingových aktivit a sponzorovaného obsahu herních médií hráči 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Krečová, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    This bachelor thesis focuses on the connection between gaming journalism and marketing practices utilized by gaming journalism, which generate revenue and enable this activity to be conducted. Its aim is to find out how ...
  • In-store marketingová komunikace parfumerií se zaměřením na digitalizaci: Případová studie Notino 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Kratochvílová, Zuzana (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    The main objective of this bachelor thesis is in-store marketing communication of perfumeries with the focus on a digitalization of stores, while it is a case study of the Notino company. The aim of the work was to find ...
  • Vztah mezi popularitou psích plemen a jejich využitím v reklamě vybraných firem (2019-2023) 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Baraníková, Denisa (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    This bachelor thesis provides a detailed view of the utilization of dog breeds in advertising campaigns in the Czech Republic, with an emphasis on their popularity. In order to gain a comprehensive understanding of this ...
  • Marketingový plán pro novou firmu Room Therapy se zaměřením na interiérový design 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Polánková, Klára (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    The bachelor thesis "Marketing plan for a new company Room Therapy with a focus on interior design" proposes changes to the current marketing plan. The marketing plan will serve as a basis for the future direction of the ...
  • Mediální vyobrazení interrupcí ve 21. století v Polsku a České republice 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Lopatová, Eliška (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    The aim of the submitted bachelor thesis is to gain a deeper understanding of the development of media coverage of the topic of artificial termination of pregnancy in the context of political and social events, especially ...
  • Porovnání image značky vybraného e-shopu s image značky ideálního online prodejce 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Jarošová, Eliška Marie (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
  • Frazeologie v českých televizních reklamách s celebritami 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Pechánek, Patrik (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    The bachelor thesis examines the frequency and patterns of phraseology used in television commercials in correlation with the appearance of celebrities. To put the topic in context, the theoretical part first introduces ...
  • Reálno v reklamách. Selhání reklamních fantazií a jeho implikace 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Obůrka, Tomáš (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    The bachelor thesis explores the relationship between advertisements as pervasive public fantasies and the real in the form of the gaze, as understood by Lacanian psychoanalysis, through the application of Todd McGowan's ...
  • Marketingová strategie značky GOODIE 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Syroťuková, Karolína (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)
    Datum obhajoby: 20. 6. 2024
    This bachelor thesis deals with the creation of a modern communication strategy in the dynamic world of marketing, where rapid digitalization and changing consumer behavior require constant adaptation. Specifically, the ...

© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV