Kvalifikační práce
Procházet dle
Poslední příspěvky
Zobrazují se záznamy 1-10 z 17489
-
Mediální obraz kauzy Jana Cimického ve vybraných českých online médiích
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)Datum obhajoby: 20. 6. 2024This bachelor thesis titled Media portrayal of the "Jan Cimický" case in the selected Czech online media is dedicated to the analysis of the representation of the case of Jan Cimický, a psychiatrist accused of sexual ... -
Kupování hlasů v komunálních volbách: vícepřípadová studie českých municipalit
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)Datum obhajoby: 12. 6. 2024 -
Návrh marketingové strategie Prague Coffee Festivalu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)Datum obhajoby: 20. 6. 2024The bachelor thesis focuses on the marketing strategy of the largest coffee festival in the Czech Republic, the Prague Coffee Festival. The theoretical part of the thesis provides a comprehensive overview of key marketing ... -
Taktiky a strategie opozice - obstrukce jako nástroj politického boje
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)Datum obhajoby: 12. 6. 2024The thesis focuses on the phenomenon of obstruction in the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in the eighth and ninth electoral terms, which is specific to the exchange of political parties in the ... -
Determinants of African Migration: The Nigerian Experience in the Czech Republic
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)Datum obhajoby: 20. 6. 2024 -
Vliv positioningu na spotřebitelské vnímání co-branding kampaní v kategorii FMCG se zaměřením na Gen Z
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)Datum obhajoby: 20. 6. 2024This paper examines the impact of brand positioning on consumer perceptions of co-branding campaigns in the FMCG category from the perspective of Generation Z. Specifically, it focuses on the influence in linking brands ... -
Lendak a Vlkovce - anomália pod Tatrami. Skúmanie volebných výsledkov v okrese Kežmarok
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)Datum obhajoby: 12. 6. 2024Lucia Rojková Abstract The bachelor thesis deals with the analysis of the results of the parliamentary elections in the district of Kežmarok, focusing on the municipalities of Lendak and Vlkovce. The aim is to identify the ... -
Marketing v prostředí online her cílený na děti
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)Datum obhajoby: 20. 6. 2024The bachelor thesis focuses on the topic of marketing aimed at children in the online gaming environment, specifically on the children's perception and understanding of it. The theoretical part defines the concept of ... -
Love in the Heart of Prague: Exploring Perceptions of Romantic Love among Prague's Youth
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)Datum obhajoby: 20. 6. 2024Romantická láska v reklamě často představuje konzumeristický obraz, který nemusí být v souladu s prožívanou zkušeností. Cílem této práce je odpovědět na otázku, jak zobrazení lásky mezi účastníky výzkumu odpovídá Sternbergově ... -
Pohled spotřebitelek na marketingovou komunikaci značky Snuggs
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)Datum obhajoby: 20. 6. 2024This bachelor thesis focuses on the menstrual taboo and how menstruation is presented in advertising. The thesis aimed to analyze the perspective of female consumers of menstrual products on the marketing communication of ...