Marketingová strategie značky GOODIE
GOODIE marketing strategy
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191568Identifiers
Study Information System: 263753
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Moravcová, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies:Marketing Communication and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
20. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Marketingová strategie, komunikační strategie, marketingová komunikace, strategické marketingové plánování, marketingová situační analýza, komunikační mix, GoodieKeywords (English)
Marketing strategy, communication strategy, marketing communication, strategic marketing planning, marketing situational analysis, communication mix, GoodieTato bakalářská práce se zabývá tvorbou moderní komunikační strategie v dynamickém světě marketingu, kde rychlá digitalizace a proměnlivé chování spotřebitelů vyžadují neustálou adaptaci. Konkrétně se práce zaměřuje na českou značku Goodie, která je známá svým závazkem ke zdraví, kráse a udržitelnosti. Bakalářská práce hodnotí tradiční marketingové metody, zároveň přináší nové poznatky a významné proměny těchto přístupů. Teoretická část se ponořuje do marketingové strategie a strategického plánování, pečlivě zvažuje jednotlivé fáze plánování a výběr vhodných analytických metod pro praktickou aplikaci strategie. Dále diskutuje o systematizaci marketingových strategií, což vede k výběru konkrétní komunikační strategie. Tato sekce rovněž identifikuje a hodnotí aktuální trendy, které dnes přetvářejí marketingovou komunikaci. Praktická část začíná metodologií a pokračuje fázemi strategického plánování na základě teoretických poznatků. Cílem je poskytnout značce Goodie komunikační strategii založenou na teoretických znalostech a datech z marketingové situační analýzy a dotazníkového šetření zaměřeného na chování spotřebitelů, vnímání značky a dopad aktuálních...
This bachelor thesis deals with the creation of a modern communication strategy in the dynamic world of marketing, where rapid digitalization and changing consumer behavior require constant adaptation. Specifically, the thesis focuses on the Czech brand Goodie, which is known for its commitment to health, beauty and sustainability. The bachelor thesis evaluates traditional marketing methods while bringing new insights and significant transformations to these approaches. The theoretical part delves into marketing strategy and strategic planning, carefully considering the different stages of planning and the selection of appropriate analytical methods for the practical application of strategy. It then discusses the systematization of marketing strategies, leading to the selection of a specific communication strategy. This section also identifies and evaluates current trends that are reshaping marketing communications today. The practical section begins with methodology and continues with the phases of strategic planning based on theoretical knowledge. The aim is to provide the Goodie brand with a communication strategy based on theoretical knowledge and data from a marketing situational analysis and a questionnaire survey focused on consumer behaviour, brand perception and the impact of current...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Stratégia značky Redken - modifikácia B2B orientácie podniku smerom k B2C
Defence status: DEFENDEDLacková, Karina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Date of defense: 21. 6. 2022The main topic of this thesis is the modification of the Redken brand strategy from B2B to B2C orientation. Within the theoretical part, the current beauty market is primarily examined. The most important factors influencing ... -
Strategie žákovských řešení úloh rovnicového typu ve 4. a 5. ročníku ZŠ
Defence status: DEFENDEDJohánková, Renata (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 19. 5. 2016V současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie ... -
Verbal communication strategies in English as a foreign language
Defence status: DEFENDEDČervenková, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Date of defense: 10. 9. 2018It is desirable that language learners develop their strategic competence, which allows them to communicate the intended meaning when facing breakdowns in communication. One of the manifestations of strategic competence ...