Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání
Individualization in pre-school and elementary education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83500Identifikátory
SIS: 138298
Katalog UK: 990020332760106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Běhalová, Andrea
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství pedagogiky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
14. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Humanizace vzdělávání, individualizace, věkové zvláštnosti, pozorování, metody poznávání žáka, individuální plánování, portofolio, cílové dovednosti, didaktický materiál, samoučení, řízené učení, autotestování, týmové vyučování, hodnocení individuálního pokroku žáka, autoevaluace, kontinuita individuálního pokrokuKlíčová slova (anglicky)
Humanization of education, individualization, age-specifics, observation, child's observation methods, individual planning, portfolio, key skills, didactic materials, auto learning, guided learning, self testing, team teaching, individual progress assessment, self-evaluation, continual individual progressDiplomová práce "Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání" pojednává o individualizovaném vzdělávání žáků v předškolních zařízeních a na prvním stupni škol základních. Formou případové studie školy pomocí přímého pozorování, rozhovorů a studiem příslušných dokumentů kvalitativně zkoumá individualizaci ve vybrané vzdělávací instituci s cílem získat vlastní vhled do problematiky individualizovaného vzdělávání a na reprezentativním vzorku ozřejmit její význam. Práce má teoreticko-praktickou podobu, je zaměřena na studium možností individualizace ve vzdělávání a analyzuje konkrétní způsob individualizované práce pedagogů s předškolními dětmi a ranými školáky. První kapitola teoretické části vychází ze shromážděných zdrojů obsahujících základní poznatky o organizační formě individualizovaného vzdělávání a ze syntézy poznatků z několika pedagogicko- psychologických disciplín majících přímý vliv na individualizaci ve vzdělávání; kapitola druhá popisuje základní podmínky, principy, typy, systémy a organizaci individualizované pedagogické práce. Část praktickou tvoří první kapitola vychazející z přímého pozorování a zkoumání individualizace v konkrétní vzdělávací instituci s cílem lépe celému procesu individualizované práce porozumět a pochopit její specifika. Získaná data jsou interpretována a...
The diploma thesis "Individualization in Preschool and Elementary Education" deals with an individualized education of preschoolers and children at the primary school stage. It is a case study with direct observation, interviews and studying the relevant documents qualitatively examines in detail the individualization in a particular educational institution in order to gain insight into its real individualized learning using representative sample to clarify its meaning. The thesis has both theoretical and practical forms and is aimed at studying the possibility of the individualized learning. It analyzes a specific way of teachers' pedagogical work with preschool children and school children in primary education. The first chapter of the theoretical part is based on knowledge drawn from several information sources about the individualization as an organizational form of education and also on synthesis of findings from several pedagogical and psychological disciplines influencing individualized learning; the second chapter describes the basic terms, principles, types, systems and special organizations of individualized educational work. The first chapter of the practical part is based on the direct observation and exploration of individualization in the selected educational institution in order to...
