Show simple item record

Individualization in pre-school and elementary education
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorŠebestová, Milena
dc.date.accessioned2017-06-02T08:47:37Z
dc.date.available2017-06-02T08:47:37Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83500
dc.description.abstractDiplomová práce "Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání" pojednává o individualizovaném vzdělávání žáků v předškolních zařízeních a na prvním stupni škol základních. Formou případové studie školy pomocí přímého pozorování, rozhovorů a studiem příslušných dokumentů kvalitativně zkoumá individualizaci ve vybrané vzdělávací instituci s cílem získat vlastní vhled do problematiky individualizovaného vzdělávání a na reprezentativním vzorku ozřejmit její význam. Práce má teoreticko-praktickou podobu, je zaměřena na studium možností individualizace ve vzdělávání a analyzuje konkrétní způsob individualizované práce pedagogů s předškolními dětmi a ranými školáky. První kapitola teoretické části vychází ze shromážděných zdrojů obsahujících základní poznatky o organizační formě individualizovaného vzdělávání a ze syntézy poznatků z několika pedagogicko- psychologických disciplín majících přímý vliv na individualizaci ve vzdělávání; kapitola druhá popisuje základní podmínky, principy, typy, systémy a organizaci individualizované pedagogické práce. Část praktickou tvoří první kapitola vychazející z přímého pozorování a zkoumání individualizace v konkrétní vzdělávací instituci s cílem lépe celému procesu individualizované práce porozumět a pochopit její specifika. Získaná data jsou interpretována a...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis "Individualization in Preschool and Elementary Education" deals with an individualized education of preschoolers and children at the primary school stage. It is a case study with direct observation, interviews and studying the relevant documents qualitatively examines in detail the individualization in a particular educational institution in order to gain insight into its real individualized learning using representative sample to clarify its meaning. The thesis has both theoretical and practical forms and is aimed at studying the possibility of the individualized learning. It analyzes a specific way of teachers' pedagogical work with preschool children and school children in primary education. The first chapter of the theoretical part is based on knowledge drawn from several information sources about the individualization as an organizational form of education and also on synthesis of findings from several pedagogical and psychological disciplines influencing individualized learning; the second chapter describes the basic terms, principles, types, systems and special organizations of individualized educational work. The first chapter of the practical part is based on the direct observation and exploration of individualization in the selected educational institution in order to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectHumanizace vzdělávánícs_CZ
dc.subjectindividualizacecs_CZ
dc.subjectvěkové zvláštnostics_CZ
dc.subjectpozorovánícs_CZ
dc.subjectmetody poznávání žákacs_CZ
dc.subjectindividuální plánovánícs_CZ
dc.subjectportofoliocs_CZ
dc.subjectcílové dovednostics_CZ
dc.subjectdidaktický materiálcs_CZ
dc.subjectsamoučenícs_CZ
dc.subjectřízené učenícs_CZ
dc.subjectautotestovánícs_CZ
dc.subjecttýmové vyučovánícs_CZ
dc.subjecthodnocení individuálního pokroku žákacs_CZ
dc.subjectautoevaluacecs_CZ
dc.subjectkontinuita individuálního pokrokucs_CZ
dc.subjectHumanization of educationen_US
dc.subjectindividualizationen_US
dc.subjectage-specificsen_US
dc.subjectobservationen_US
dc.subjectchild's observation methodsen_US
dc.subjectindividual planningen_US
dc.subjectportfolioen_US
dc.subjectkey skillsen_US
dc.subjectdidactic materialsen_US
dc.subjectauto learningen_US
dc.subjectguided learningen_US
dc.subjectself testingen_US
dc.subjectteam teachingen_US
dc.subjectindividual progress assessmenten_US
dc.subjectself-evaluationen_US
dc.subjectcontinual individual progressen_US
dc.titleIndividualizace v předškolním a primárním vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-14
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId138298
dc.title.translatedIndividualization in pre-school and elementary educationen_US
dc.contributor.refereeBěhalová, Andrea
dc.identifier.aleph002033276
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogikycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání" pojednává o individualizovaném vzdělávání žáků v předškolních zařízeních a na prvním stupni škol základních. Formou případové studie školy pomocí přímého pozorování, rozhovorů a studiem příslušných dokumentů kvalitativně zkoumá individualizaci ve vybrané vzdělávací instituci s cílem získat vlastní vhled do problematiky individualizovaného vzdělávání a na reprezentativním vzorku ozřejmit její význam. Práce má teoreticko-praktickou podobu, je zaměřena na studium možností individualizace ve vzdělávání a analyzuje konkrétní způsob individualizované práce pedagogů s předškolními dětmi a ranými školáky. První kapitola teoretické části vychází ze shromážděných zdrojů obsahujících základní poznatky o organizační formě individualizovaného vzdělávání a ze syntézy poznatků z několika pedagogicko- psychologických disciplín majících přímý vliv na individualizaci ve vzdělávání; kapitola druhá popisuje základní podmínky, principy, typy, systémy a organizaci individualizované pedagogické práce. Část praktickou tvoří první kapitola vychazející z přímého pozorování a zkoumání individualizace v konkrétní vzdělávací instituci s cílem lépe celému procesu individualizované práce porozumět a pochopit její specifika. Získaná data jsou interpretována a...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis "Individualization in Preschool and Elementary Education" deals with an individualized education of preschoolers and children at the primary school stage. It is a case study with direct observation, interviews and studying the relevant documents qualitatively examines in detail the individualization in a particular educational institution in order to gain insight into its real individualized learning using representative sample to clarify its meaning. The thesis has both theoretical and practical forms and is aimed at studying the possibility of the individualized learning. It analyzes a specific way of teachers' pedagogical work with preschool children and school children in primary education. The first chapter of the theoretical part is based on knowledge drawn from several information sources about the individualization as an organizational form of education and also on synthesis of findings from several pedagogical and psychological disciplines influencing individualized learning; the second chapter describes the basic terms, principles, types, systems and special organizations of individualized educational work. The first chapter of the practical part is based on the direct observation and exploration of individualization in the selected educational institution in order to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV