Show simple item record

Minimizing educational problems of children from single-parent families
dc.contributor.advisorŠvandová, Martina
dc.creatorKrumlová, Vendula
dc.date.accessioned2017-06-01T02:09:32Z
dc.date.available2017-06-01T02:09:32Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75611
dc.description.abstractCílem diplomové práce je popsat vhodné a ohrožující výchovné strategie, které vznikly v důsledku rozvodu rodičů, a na základě teoretických východisek a výzkumného šetření provedeného u vybrané skupiny respondentů formulovat výchovná doporučení sloužící k minimalizaci výchovných a vzdělávacích problémů dětí z rozvedených rodin. Výzkumné šetření hledá odpověď na otázky, co vybraným respondentům podle jejich názoru pomáhalo zvládnout období kolem rozvodu rodičů a co naopak situaci zhoršovalo. K naplnění hlavního cíle DP byly pro výzkum formulovány cíle dílčí: 1. Zjistit, jak vybraní respondenti hodnotí s odstupem času vhodnost a nevhodnost výchovných strategií rodičů užívaných v období rozvodu a 2. Porovnat jejich názory s východisky formulovanými v teoretické části práce. Těžištěm této práce je kvalitativní výzkum, zpracovaný pomocí obsahové analýzy rozhovoru. Polostrukturovaný rozhovor, s vybranými respondenty z neúplných rodin ve věku 19-25let mapuje zpětně jejich náhled na vhodné a ohrožující výchovné strategie jejich rodičů. Rozhovory byly analyzovány na základě kritérií, která byla vybrána z východisek v teoretické části. Poté jsem v jednotlivých přepsaných rozhovorech vyhledávala výroky, které jsem pod kritéria přiřazovala. Respondentům nejvíce pomohly zvládnout situaci osoby, které jim byly...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to describe appropriate and threatening educational strategies that have arisen as a result of parental divorce, and based on the theoretical recommendations and research conducted among a selected group of respondents to formulate educational recommendations that minimizes problems of children from divorced families. The survey seeks to answer questions about what respondents selected as their options to manage a period around parents divorce and what made the situation worse. To achieve the objectivity of this thesis were to set partial goals: 1. To find out how the respondent assessed with hindsight suitability and unsuitability of educational strategies used by parents during divorce 2. compare their opinions with the strategies formulated in the theoretical part. The focus of this work is qualitative research, processed by using content analysis of the interview. Semi-structured interviews with selected respondents from single-parent families aged between 19 and 25 years old, reversely maps their view on the appropriate educational strategies of their parents. The interviews were analyzed based on criteria described in theoretical part. Then I individual analyse interviews and match them to accordingly. Most helpful for respondents were supportive persons which they...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDětics_CZ
dc.subjectneúplná rodinacs_CZ
dc.subjectrozvodcs_CZ
dc.subjectvýchovné problémycs_CZ
dc.subjectvzdělávací problémycs_CZ
dc.subjectvýchova jedním rodičemcs_CZ
dc.subjectvhodné a ohrožující výchovné strategiecs_CZ
dc.subjectChildrenen_US
dc.subjectsingle parent familyen_US
dc.subjectdivorceen_US
dc.subjectbehavioral problemsen_US
dc.subjecteducational problemsen_US
dc.subjectsingle parent educationen_US
dc.subjectappropriate and threatening educational strategiesen_US
dc.titleMinimalizace výchovných a vzdělávacích problémů dětí z neúplných rodincs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-24
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId166659
dc.title.translatedMinimizing educational problems of children from single-parent familiesen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
dc.identifier.aleph002095781
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je popsat vhodné a ohrožující výchovné strategie, které vznikly v důsledku rozvodu rodičů, a na základě teoretických východisek a výzkumného šetření provedeného u vybrané skupiny respondentů formulovat výchovná doporučení sloužící k minimalizaci výchovných a vzdělávacích problémů dětí z rozvedených rodin. Výzkumné šetření hledá odpověď na otázky, co vybraným respondentům podle jejich názoru pomáhalo zvládnout období kolem rozvodu rodičů a co naopak situaci zhoršovalo. K naplnění hlavního cíle DP byly pro výzkum formulovány cíle dílčí: 1. Zjistit, jak vybraní respondenti hodnotí s odstupem času vhodnost a nevhodnost výchovných strategií rodičů užívaných v období rozvodu a 2. Porovnat jejich názory s východisky formulovanými v teoretické části práce. Těžištěm této práce je kvalitativní výzkum, zpracovaný pomocí obsahové analýzy rozhovoru. Polostrukturovaný rozhovor, s vybranými respondenty z neúplných rodin ve věku 19-25let mapuje zpětně jejich náhled na vhodné a ohrožující výchovné strategie jejich rodičů. Rozhovory byly analyzovány na základě kritérií, která byla vybrána z východisek v teoretické části. Poté jsem v jednotlivých přepsaných rozhovorech vyhledávala výroky, které jsem pod kritéria přiřazovala. Respondentům nejvíce pomohly zvládnout situaci osoby, které jim byly...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to describe appropriate and threatening educational strategies that have arisen as a result of parental divorce, and based on the theoretical recommendations and research conducted among a selected group of respondents to formulate educational recommendations that minimizes problems of children from divorced families. The survey seeks to answer questions about what respondents selected as their options to manage a period around parents divorce and what made the situation worse. To achieve the objectivity of this thesis were to set partial goals: 1. To find out how the respondent assessed with hindsight suitability and unsuitability of educational strategies used by parents during divorce 2. compare their opinions with the strategies formulated in the theoretical part. The focus of this work is qualitative research, processed by using content analysis of the interview. Semi-structured interviews with selected respondents from single-parent families aged between 19 and 25 years old, reversely maps their view on the appropriate educational strategies of their parents. The interviews were analyzed based on criteria described in theoretical part. Then I individual analyse interviews and match them to accordingly. Most helpful for respondents were supportive persons which they...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020957810106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV