Factors influencing customer profitability: an empirical examination in noncontractual settings
Faktory ovlivňující profitabilitu zákazníka: empirický výzkum v nesmluvním prostředí
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71748Identifiers
Study Information System: 153157
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Král, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software Systems
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
8. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Data mining, Data Warehousing, Decision trees, RFM analysis, Customer profitability, Customer Relationship ManagementKeywords (English)
Data mining, Data Warehousing, Decision trees, RFM analysis, Customer profitability, Customer Relationship ManagementPorozumění, jak řídit vztah se zákazníky, se stalo důležitým tématem pro akademiky i praktiky v posledních letech. Efektivita a profitabilita obchodních vztahů může být do značné míry zlepšena identifikací hnacích faktorů nejvíc profitabilních zákazníků a jejich použití pro marketingové cílení na dané zákazníky. V této studii identifkujeme charakteristiky jako průměrná útrata během jedné obchodní transakce, délka vztahu zákazníka s firmou, úroveň nakupování různých produktových kategorií a také demografické charakteristiky jako věk a pohlaví jako důležité faktory nejlepších zákazníků. Výsledky této studie mají relevantní dopady jak pro akademiky zkoumající charakteristiky nejprofitabilnějších zákazníků v prostředí, kde zákazník není vázán kontraktem, tak pro praktiky, kterým výsledky můžou pomoct při vytváření efektivních marketingových strategií. Navíc výsledky procesu získávání vědomostí o zákaznících prostřednictvím různých data miningových technik přispívá k identifikaci vhodnosti použití těchto metod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Understanding of how to manage relationships with customers has become an important topic for both academic and practitioners in recent years. The effectiveness of business can be greatly improved by identifying the drivers of the most profitable customers and using them to target the right customers. In this study we identify exchange characteristics such as amount of money spent per purchase, customer relationship duration with firm, ratio of cross-buying and demographic characteristics such as age and gender as important drivers of the most profitable customers. The results of the study have important implications for academicians in understanding what drives the most profitable customers in noncotractual settings as well as practitioners to help design more effective marketing strategies. Moreover, the results of knowledge discovery about customers by different data mining techniques also contribute to help researchers identifying feasibility of these methods. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Faktory ovlivňující customer experience v kontextu retail storů nových formátů
Defence status: DEFENDEDBrišová, Jana (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 12. 6. 2019Bakalářská práce "Faktory ovlivňující customer experience v kontextu retail storů nových formátů" se zabývá fenoménem customer experience v in-store prostředí a faktory, jejichž ma- nagementem se společnosti snaží ovlivňovat ... -
Loajalita zákazníků pražských fitness center
Defence status: DEFENDEDSoukeníková, Karla (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2014)Date of defense: 12. 9. 2014Název: Loajalita zákazníků pražských fitness center Cíl: Cílem práce je analyzovat loajalitu zákazníků Balance Clubu Brumlovka pomocí nastudovaných materiálů a použité literatury. Pokud to bude vyžadovat situace navrhnout ... -
Revitalizace značky Manufacture Prim 1949 se zaměřením na období roků 2010 a 2011
Defence status: DEFENDEDHrabánková, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2012)Date of defense: 18. 6. 2012Bakalářská práce na téma "Revitalizace značky Manufacture PRIM 1949 se zaměřením na období roku 2010 a 2011" se zabývá procesem revitalizace, kterým Manufacture PRIM 1949 v tomto vymezeném období prochází. Cílem je představit ...