Zobrazit minimální záznam

Faktory ovlivňující profitabilitu zákazníka: empirický výzkum v nesmluvním prostředí
dc.contributor.advisorKyjonka, Vladimír
dc.creatorHanuska, Norbert
dc.date.accessioned2017-05-27T17:08:46Z
dc.date.available2017-05-27T17:08:46Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71748
dc.description.abstractPorozumění, jak řídit vztah se zákazníky, se stalo důležitým tématem pro akademiky i praktiky v posledních letech. Efektivita a profitabilita obchodních vztahů může být do značné míry zlepšena identifikací hnacích faktorů nejvíc profitabilních zákazníků a jejich použití pro marketingové cílení na dané zákazníky. V této studii identifkujeme charakteristiky jako průměrná útrata během jedné obchodní transakce, délka vztahu zákazníka s firmou, úroveň nakupování různých produktových kategorií a také demografické charakteristiky jako věk a pohlaví jako důležité faktory nejlepších zákazníků. Výsledky této studie mají relevantní dopady jak pro akademiky zkoumající charakteristiky nejprofitabilnějších zákazníků v prostředí, kde zákazník není vázán kontraktem, tak pro praktiky, kterým výsledky můžou pomoct při vytváření efektivních marketingových strategií. Navíc výsledky procesu získávání vědomostí o zákaznících prostřednictvím různých data miningových technik přispívá k identifikaci vhodnosti použití těchto metod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractUnderstanding of how to manage relationships with customers has become an important topic for both academic and practitioners in recent years. The effectiveness of business can be greatly improved by identifying the drivers of the most profitable customers and using them to target the right customers. In this study we identify exchange characteristics such as amount of money spent per purchase, customer relationship duration with firm, ratio of cross-buying and demographic characteristics such as age and gender as important drivers of the most profitable customers. The results of the study have important implications for academicians in understanding what drives the most profitable customers in noncotractual settings as well as practitioners to help design more effective marketing strategies. Moreover, the results of knowledge discovery about customers by different data mining techniques also contribute to help researchers identifying feasibility of these methods. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectData miningcs_CZ
dc.subjectData Warehousingcs_CZ
dc.subjectDecision treescs_CZ
dc.subjectRFM analysiscs_CZ
dc.subjectCustomer profitabilitycs_CZ
dc.subjectCustomer Relationship Managementcs_CZ
dc.subjectData miningen_US
dc.subjectData Warehousingen_US
dc.subjectDecision treesen_US
dc.subjectRFM analysisen_US
dc.subjectCustomer profitabilityen_US
dc.subjectCustomer Relationship Managementen_US
dc.titleFactors influencing customer profitability: an empirical examination in noncontractual settingsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-08
dc.description.departmentDepartment of Software Engineeringen_US
dc.description.departmentKatedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId153157
dc.title.translatedFaktory ovlivňující profitabilitu zákazníka: empirický výzkum v nesmluvním prostředícs_CZ
dc.contributor.refereeKrál, Jaroslav
dc.identifier.aleph001851225
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware Systemsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software Engineeringen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware Systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPorozumění, jak řídit vztah se zákazníky, se stalo důležitým tématem pro akademiky i praktiky v posledních letech. Efektivita a profitabilita obchodních vztahů může být do značné míry zlepšena identifikací hnacích faktorů nejvíc profitabilních zákazníků a jejich použití pro marketingové cílení na dané zákazníky. V této studii identifkujeme charakteristiky jako průměrná útrata během jedné obchodní transakce, délka vztahu zákazníka s firmou, úroveň nakupování různých produktových kategorií a také demografické charakteristiky jako věk a pohlaví jako důležité faktory nejlepších zákazníků. Výsledky této studie mají relevantní dopady jak pro akademiky zkoumající charakteristiky nejprofitabilnějších zákazníků v prostředí, kde zákazník není vázán kontraktem, tak pro praktiky, kterým výsledky můžou pomoct při vytváření efektivních marketingových strategií. Navíc výsledky procesu získávání vědomostí o zákaznících prostřednictvím různých data miningových technik přispívá k identifikaci vhodnosti použití těchto metod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enUnderstanding of how to manage relationships with customers has become an important topic for both academic and practitioners in recent years. The effectiveness of business can be greatly improved by identifying the drivers of the most profitable customers and using them to target the right customers. In this study we identify exchange characteristics such as amount of money spent per purchase, customer relationship duration with firm, ratio of cross-buying and demographic characteristics such as age and gender as important drivers of the most profitable customers. The results of the study have important implications for academicians in understanding what drives the most profitable customers in noncotractual settings as well as practitioners to help design more effective marketing strategies. Moreover, the results of knowledge discovery about customers by different data mining techniques also contribute to help researchers identifying feasibility of these methods. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990018512250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV