Deprivační syndrom u dětí, jeho interpretace a možnosti nápravy v prostředí školy a ústavní péče
Deprival Syndrome of Children, its Interpretation and Possibilities of Reparation in School Environment and Institutional Care
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63798Identifikátory
SIS: 110270
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švandová, Martina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
2. 2. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Deprivace, subdeprivace, rodina, ústavní péče, náhradní rodinná péče, pedagogicko-psychologické poradenstvíKlíčová slova (anglicky)
Deprivation, subdeprivation, family, institutional care, foster patent's care, pedagogical-psychological counselingBakalářská práce si klade za cíl popsat základní charakteristiku a problémy týkající se deprivačního syndromu u dětí, poskytnout pedagogickým pracovníkům informace potřebné k efektivní orientaci v problematice, rozpoznání deprivačního syndromu, zdůraznit význam souvislostí, které přesahují pedagogické prostředí a mají celospolečenský charakter a nabídnout nástroje a mechanismy vedoucí k efektivní prevenci a možné nápravě syndromu. Tato práce je tematicky dělena do dvou hlavních oddílů. První vymezuje základní termíny oblasti a pojednává o podmínkách vzniku deprivačního syndromu a jeho symptomech. Poukazuje na charakteristiky zdrojů deprivačního syndromu a to, jak se syndrom promítá do chování dětí. Druhá část se potom zaměřuje na možnosti prevence a nápravy deprivačního syndromu. Důraz je kladen na význam propojenosti mnoha životních a společenských oblastí. Důležitá je také provázanost vlivu rodiny a pedagogických pracovníků v optimalizaci prevence a nápravy.
This bachelor thesis aims to describe the basic characteristics and problems related to deprivation syndrome in children, provide educators the information needed for effective orientation in the area, to recognize deprivation syndrome, emphasize the importance of relationships that go beyond the educational environment and have a societal character and offer tools and mechanisms that lead to effective prevention and possible remedial syndrome. The work is divided into two main sections. The first part defines the basic terms and conditions of deprivation syndrome formation and its symptoms. It refers to the characteristics of resource deprivation syndrome and how it translates into behavior syndrome children. The second part focuses on possibility of prevention and remediation deprivation syndrome. Emphasis is placed on the importance of the interconnectedness of life and many areas of society. Also important is the influence of family coherence and teaching staff to optimize prevention and correction.