Možnosti hodnocení efektivity mentoringového programu "Ve dvou se to lépe táhne",
Effectiveness Assessment Options for the "Ve dvou se to lépe táhne" Mentoring Program
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86807Identifikátory
SIS: 153834
Kolekce
- Kvalifikační práce [22834]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dragomirecká, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
20. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vrstevnický program, ohrožená mládež, dobrovolníci, sociální služba, hodnocení efektivity, výstupyKlíčová slova (anglicky)
peer program, youth at risk, volunteers, social service, evaluation of the effectiveness, outcomesTato diplomová práce se zabývá měřením efektivity vrstevnického mentoringového programu "Ve dvou se to lépe táhne" pro ohroženou mládež. Jejím hlavním cílem je vybrat vhodný způsob měření efektivity uvedeného programu a ověřit možnost jeho zavedení do metodiky programu. Teoretická část v úvodu definuje období dospívání a změny, ke kterým v jeho průběhu dochází, popisuje ohrožující faktory, které na adolescenty působí, a předkládá přehled programů pro ohroženou mládež, které jsou v České republice poskytovány. Dále také představuje program "Ve dvou se to lépe táhne" a možnosti, kterými je možné tento typ programu hodnotit zejména z hlediska dopadu na klienta. Praktická část zachycuje vybranou evaluační metodu a její modifikaci dle specifik programu, popisuje implementaci této modifikované metody v praxi a na základě sestavených dotazníků ji ověřuje.
This diploma thesis is focused on measurement of effectiveness of the one to one peer coeval mentoring programme "Ve dvou se to lépe táhne" that was designated for youth at risk. The main goal of the thesis is to choose an appropriate way how to measure programme effectiveness and verify the possibility to integrate it with the methodology of the programme. In the introduction of the theoretical part of thesis there are given the definitions of adolescence and changes related with this age, circumstances that threaten youth at risk and the list of programmes, available in the Czech Republic, for youth at risk. Moreover there is introduced the program "Ve dvou se to lépe táhne" and possibilities for evaluation of the programme in particular from the impact on clients point of view. Practical part gives information about the chosen evaluation method and its modification corresponding with particularities of the programme, further describes the implementation stage of the method and finally a pilot version of the modified method on the basis of created questionnaires is assessed.