Alternativní pedagogické směry ve výuce chemie u nás
Alternative pedagogical trends in chemistry education in Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84480Identifiers
Study Information System: 173048
CU Caralogue: 990020931890106986
Collections
- Kvalifikační práce [21452]
Author
Advisor
Referee
Janoušková, Svatava
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Chemistry Oriented at Education
Department
Department of teaching and Didactics of Chemistry
Date of defense
17. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
výuka chemie na ZŠ a SŠ, alternativní školy, obsah a metody výuky alternativního školství, výuka chemie v alternativních školáchKeywords (English)
teaching of chemistry in secondary schools, alternative schools, alternative teaching methods, chemistry teaching in alternative schoolsBakalářská práce Alternativní pedagogické směry ve výuce chemie podává stručný přehled o alternativních školách rozšířených v České republice. Práce se zabývá krátký popisem a charakteristikou vybraných alternativních škol a jejich metodami využívaných ve výuce. Cílem bakalářské práce je poskytnout ucelený přehled existujících alternativních metod výuky a ukázat jejich využití při výuce chemie.
The bachelor's dissertation named Alternative pedagogical way in education of chemistry aims to give an overview on alternative schools widespread in the Czech Republic. The work deals with a description and characteristics of chosen types of alternative schools and their methods which are used in education. The aim of the thesis itself is to provide an overall survey of the existing alternative methods of education and show their use in education of chemistry.
