Firemní dobrovolnictví jako forma naplňování společenské odpovědnosti firem
Corporate Volunteering as a Form of Corporate Social Responsibility Fulfillment
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84405Identifikátory
SIS: 165844
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Frič, Pavol
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
6. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
společenská odpovědnost firem, dobrovolnictví, dobrovolník, firemní dobrovolnictví, ziskový sektor, neziskový sektorKlíčová slova (anglicky)
Corporate Social Responsibility, volunteering, volunteer, corporate volunteering, for-profit sector, non-profit sectorTato diplomová práce se zaměřuje na firemní dobrovolnictví jako formu naplňování společenské odpovědnosti firem. Předmětem její první kapitoly je představení konceptu společenské odpovědnosti firem. Druhá kapitola je věnována dobrovolnictví - jeho historii, legislativní úpravě a výzkumům, které byly v této oblasti realizovány. Ve třetí kapitole jsou představeny formy firemního dobrovolnictví. Další část je zaměřena na motivy vedoucí k zapojení se do projektů firemního dobrovolnictví a výzkumy mapující zapojení české společnosti do firemního dobrovolnictví. V další části práce jsou prezentovány a interpretovány výsledky empirického šetření, které bylo zaměřené na firemními dobrovolníky pociťovaný přínos firemního dobrovolnictví. Klíčová slova společenská odpovědnost firem, CSR, dobrovolnictví, dobrovolník, firemní dobrovolnictví, firemní dobrovolník, ziskový sektor, neziskový sektor
This diploma thesis is focused on corporate volunteering as a form of Corporate Social Responsibility fulfillment. The subject of its first chapter is introduction of the Corporate Social Responsibility (CSR) concept. The second chapter is dedicated to volunteering - to its history, legislation and researches that have been realized within this field. In the third chapter, there are introduced forms of corporate volunteering. The next part is focused on motives leading to involvement in projects of corporate volunteering and on researches mapping involvement of the Czech society in corporate volunteering. In the next part of the thesis, there are presented and interpreted outcomes of an empiric research that was focused on benefits of corporate volunteering ascribed by corporate volunteers. Key words Corporate Social Responsibility, CSR, volunteering, volunteer, corporate volunteering, corporate volunteer, for-profit sector, non-profit sector