Mediální obraz společnosti Apple v českých internetových médiích za života Steva Jobse a po jeho smrti
Media image of the Apple Inc in Czech internet media before and after Steve Jobs'death
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78524Identifikátory
SIS: 167431
Katalog UK: 990020943670106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švelch, Jaroslav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Apple, Jobs, sémiotická, analýza, internetový, mediální, obrazKlíčová slova (anglicky)
Apple, Jobs, semiotic, analysis, internet, media, imageTato diplomová práce pojednává o mediálním obrazu společnosti Apple ve vybraných českých internetových médiích. Představuje společnost Apple, její vývoj a osobnost Steva Jobse. Teoretický rámec práce tvoří sémiotika a hlavní metodu sémiotická analýza. V práci jsou představena také česká internetová média iDnes.cz a jablickar.cz. Tato média slouží jako zdroje článků, na nichž je provedena právě sémiotická analýza a následná komparace. Výsledkem práce je zjištění, že v článcích vydaných po Jobsově smrti míra pozitivity hodnocení a zobrazování produktů společnosti Apple klesá v porovnání s články vydanými za Jobsova života. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This diploma thesis deals with media image of Apple Inc. in selected Czech internet media. It presents Apple Inc., its evolution and Steve Jobs's personality. The theoretic framework is semiotics and main method is semiotic analysis. There is also an introduction to the selected Czech internet media - iDnes.cz and jablickar cz. These are the sources of articles that have undergone semiotic analysis and are followed by comparation. The results of analysis is a phenomenon showing that the level of positivity of Apple products presentation in selected articles is lower after Jobs's death compared to the level of positivity of Apple products presentation during Jobs's life. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
