Geografie znalostních toků ve znalostně intenzivních obchodních službách a kreativních odvětvích: případová studie odvětví designu
Geography of knowledge sources in knowledge intensive business services and creative industries: the case of design industry
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75085Identifiers
Study Information System: 133563
Collections
- Kvalifikační práce [20315]
Author
Advisor
Referee
Rumpel, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Social Geography and Regional Development
Department
Department of Social Geography and Regional Develop.
Date of defense
16. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
znalostní toky, inovace, sítěKeywords (English)
knowledge sources, innovation, networksGeografie znalostních toků ve znalostně intenzivních obchodních službách a kreativních odvětvích: případová studie odvětví designu Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá otázkou tvorby a přenosu znalostí v rámci znalostně intenzivních obchodních služeb a kreativních odvětví, přičemž zvláštní pozornost je věnována odvětví designu. Za účelem získání potřebných informací byla zrealizována řada hloubkových rozhovorů se zástupci oslovených designérských firem. Získané poznatky poskytují hloubkovou sondu do problematiky tvorby a přenosu znalostí a charakteru inovací v odvětví designu. Hlavním zjištěním je, že pro tvorbu a přenos znalostí v rámci odvětví designu je zásadní existence sítí mezi designérskou firmou a konkrétními subjekty. Klíčová slova: znalostní toky, inovace, sítě
Geography of knowledge sources in knowledge intensive business services and creative industries: the case study of design industry This thesis examines the creation and transfer of knowledge within knowledge-intensive business services and creative industries, with special attention being paid to the design industry. To obtain the required information it was implemented a series of in-depth interviews with representatives of selected design studios. Acquired knowledge provides in- depth probe into the issue of creation and transmission of knowledge and the nature of innovation in the design industry. The main finding is that for the creation and transfer of knowledge within the design industry existence of networks between the design studios and specific subjects is essential. Key words: knowledge sources, innovation, networks