Zobrazit minimální záznam

The language management of Russian-speaking university students and graduates in its socioeconomic context
dc.contributor.advisorSherman, Tamah
dc.creatorPetrova, Natallia
dc.date.accessioned2017-05-31T21:54:07Z
dc.date.available2017-05-31T21:54:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74472
dc.description.abstractPředmětem této diplomové práce je jazykový management rusky mluvících vysokoškoláků v socioekonomickém kontextu. Cílem teoretické části diplomové práce je vymezit pojmy jazykový management a teorie jazykového managementu, popsat typy a druhy jazykového managementu a vysvětlit proces jeho vzniku. Teoretická část je založena na odborné literatuře, statistických údajích a dostupných výsledcích dříve provedených výzkumů. V empirické části je proveden výzkum. Hlavní metodou sběru dat je polostrukturovaný rozhovor s respondenty. Cílem výzkumu bylo získat aktuální data o postavení cizinců z cílové skupiny na trhu práce v České republice. Na základě získaných informací je zjištěna reálná situace spojená s socioekonomickým postavením rusky mluvících vysokoškoláků žijících na území České republiky. Těžištěm výzkumu je shromáždění, analýza a interpretace sdělovaných zkušeností vysokoškoláků.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is devoted to the language management of Russian-speaking university students and graduates in the socioeconomic context of the Czech Republic. The first, theoretical section, is based on the results of previous studies as well as statistical data. It delimits the concepts of language management and Language Management Theory describes the types of language management, and explains its processual character. The second, empirical section of the thesis, is devoted to a qualitative research study based on semi-structured interviews with 10 speakers of Russian as a first or second language who were studying or who had studies at universities in the Czech Republic. The aim of the research was to gain up-to-date information on respondents' subjective understanding of their position on the Czech labor market. The results reveal connections between language, communicative and socio- cultural (including socio-economic) management thus connect issues of language competence and linguistic repertoires and the socio-economic position of Russian-speaking university students and graduates in the Czech Republic.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectJazykový managementcs_CZ
dc.subjectteorie jazykového managementucs_CZ
dc.subjectjazykové problémycs_CZ
dc.subjectzahraniční studentics_CZ
dc.subjecttrh prácecs_CZ
dc.subjectjazykový repertoárcs_CZ
dc.subjectruština v České republicecs_CZ
dc.subjectlanguage managementen_US
dc.subjectlanguage management theoryen_US
dc.subjectlanguage problemsen_US
dc.subjectinternational studentsen_US
dc.subjectlabor marketen_US
dc.subjectlinguistic repertoireen_US
dc.subjectRussian in the Czech Republicen_US
dc.titleJazykový management rusky mluvících vysokoškoláků v České Republice v socioekonomickém kontextucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-08
dc.description.departmentInstitute of Czech Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav bohemistických studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId137511
dc.title.translatedThe language management of Russian-speaking university students and graduates in its socioeconomic contexten_US
dc.contributor.refereeHrdlička, Milan
dc.identifier.aleph002032714
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeština pro cizincecs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech for Non-Native Speakersen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav bohemistických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeština pro cizincecs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech for Non-Native Speakersen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředmětem této diplomové práce je jazykový management rusky mluvících vysokoškoláků v socioekonomickém kontextu. Cílem teoretické části diplomové práce je vymezit pojmy jazykový management a teorie jazykového managementu, popsat typy a druhy jazykového managementu a vysvětlit proces jeho vzniku. Teoretická část je založena na odborné literatuře, statistických údajích a dostupných výsledcích dříve provedených výzkumů. V empirické části je proveden výzkum. Hlavní metodou sběru dat je polostrukturovaný rozhovor s respondenty. Cílem výzkumu bylo získat aktuální data o postavení cizinců z cílové skupiny na trhu práce v České republice. Na základě získaných informací je zjištěna reálná situace spojená s socioekonomickým postavením rusky mluvících vysokoškoláků žijících na území České republiky. Těžištěm výzkumu je shromáždění, analýza a interpretace sdělovaných zkušeností vysokoškoláků.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is devoted to the language management of Russian-speaking university students and graduates in the socioeconomic context of the Czech Republic. The first, theoretical section, is based on the results of previous studies as well as statistical data. It delimits the concepts of language management and Language Management Theory describes the types of language management, and explains its processual character. The second, empirical section of the thesis, is devoted to a qualitative research study based on semi-structured interviews with 10 speakers of Russian as a first or second language who were studying or who had studies at universities in the Czech Republic. The aim of the research was to gain up-to-date information on respondents' subjective understanding of their position on the Czech labor market. The results reveal connections between language, communicative and socio- cultural (including socio-economic) management thus connect issues of language competence and linguistic repertoires and the socio-economic position of Russian-speaking university students and graduates in the Czech Republic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav bohemistických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020327140106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV