Role pedagoga a jeho kompetence při posuzování školní zralosti u zápisu do 1. třídy základní školy
Role of the teacher and his/her responsibility in assessing student's maturity when enrolling in the first grade of primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71413Identifikátory
SIS: 79263
Kolekce
- Kvalifikační práce [18615]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Linková, Marie
Oponent práce
Stará, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Školní zralost, školní připravenost, zápis do 1. třídy základní školy, mateřská škola, základní škola, rodina, diagnostika školní zralosti a připravenosti, odklad školní docházky, pedagog primárního vzdělávání, role a kompetence pedagoga, spolupráce mateřské a základní školyKlíčová slova (anglicky)
School maturity, schoolpreparedness, enrollment in thefirst grade ofprimaryschool, nurseryschool, elementaryschool, family, diagnosticsofschool maturity and schoolpreparedness, delayedschoolattendance, teacherof a primaryschool, a role oftheteacher and his, her responsibility, co-operationofnurseryschool and elementaryschoolTéma diplomové práce je věnováno problematice zápisu dítěte do 1. třídy základní školy jako důležitému životnímu mezníku v jeho životě. Teoretická část zpracovává téma zápisu v celé jeho šíři. Autorka podává přehled, týkající se problematiky školní zralosti, školní připravenosti a jejich diagnostiky. Dále se pak věnuje tématu odkladů školní docházky a legislativě. Nosnou kapitolou teoretické části je téma kompetencí, kterými by měl pedagog primárního vzdělávání u zápisu disponovat. V praktické části diplomové práci autorka věnuje prostor pedagogům, kteří prostřednictvím dotazníku a nestrukturovaného interview reflektují svoje názory a pocity týkající se jejich role při zápisu. Autorka se dotýká jejich pedagogické kompetence. Pedagogové dostávají prostor k vyslovení názorů na současnou formu průběhu zápisů. Výstupem této práce je diskuse o užitečnosti současné formy zápisů a konkrétní úvahy změn.
The topic of this diploma thesis is devoted to the issue of a children enrolment to the first form of a basic school as an important milestone in their life. The theoretical part deals with the topic of the enrolment in its full scale. The author presents an overview concerning the issue of school maturity, school preparedness and their diagnostics. Further she deals with the topic of a postponement of school attendance and legislation. The main chapter of the theoretical part is the topic of competencies which a teacher of primary education should have at disposal during enrolments. In the practical part of this diploma thesis the author gives space to teachers, who, by means of a questionnaire and an unstructured interview, reflect their opinions and feelings concerning their role during enrolments. The author deals with their pedagogical competency. The teachers have an opportunity to present their opinions about the current form of the enrolment procedure. The outcome of this thesis is a discussion about usefulness of the current enrolment procedure and concrete suggestions for a change.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vzdělávání dětí s odkladem školní docházky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBöhmová, Nikola (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 21. 5. 2014Bakalářská práce se zabývá problematikou odkladů školní docházky v České republice. Reaguje na vysoké procento dětí s odkladem školní docházky v mateřských školách. V teoretické části chce autorka poskytnout všeobecné ... -
Diagnostika školní zralosti
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPetržilková, Ivana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 31. 5. 2017Diplomová práce se zabývá tématem diagnostiky školní zralosti. Pomocí teoretických poznatků představuje, na jaké úrovni by mělo mít dítě rozvinuté jednotlivé oblasti osobnosti a znalosti, než nastoupí k plnění školní ... -
Analýza příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVojtušová, Radmila (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 22. 5. 2012Smyslem diplomové práce bylo zjištění nejčastějších příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření a porovnání s názory rodičů, učitelů ZŠ a MŠ. V souvislosti s tímto tématem se autorka zabývala v první části ...