Úmluva o sjednocení některých pravidel o mezinárodní letecké přepravě z roku 1999 (Montrealská úmluva) se zaměřením na rozsah aplikace
Convention for the Unification of Certain Rules for International Carriage by Air of 1999 (Montreal Convention) with a focus on the scope of application
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54935Identifiers
Study Information System: 131461
Collections
- Kvalifikační práce [13749]
Author
Advisor
Referee
Brodec, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Department of Business Law
Date of defense
21. 5. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Montrealská úmluva, rozsah aplikace, aplikační ustanovení přednostiKeywords (English)
Montreal Convention, scope of application, superseding provisionZáměrem této diplomové práce je analyzovat rozsah aplikace Úmluvy o sjednocení některých pravidel o mezinárodní letecké přepravě podepsané v Montrealu dne 28. května 1999 (Montrealská úmluva). Diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol, z nichž každá se zabývá různými aspekty působnosti Montrealské úmluvy. Zvolena byla analytická metoda přístupu, která užívá čtyři základní interpretační metody. Práce vychází ze zahraničních pramenů, zejména anglických, amerických, kanadských a německých. V diplomové práci je rovněž zohledněna aktuální judikatura k tématu (primárně americká a judikatura SDEU). České prameny jsou užívány výhradně při pojednání o teoretických a obecných otázkách. Žádné relevantní soudní rozhodnutí českého soudu vyšší instance není v práci obsaženo, neboť k datu odevzdání této práce dle dostupných informací autora neexistuje. Kapitola první se primárně zabývá výkladem článku 1 Montrealské úmluvy, který obsahuje některé významné termíny mající vliv na rozsah aplikace Úmluvy jako je např. pojem mezinárodní přeprava. Dále je v této kapitole diskutován věcný rozsah aplikace Úmluvy, jakož i další instrumenty rozšiřující rozsah její aplikace (postupná přeprava, kombinovaná přeprava, letecká přeprava prováděná jinou osobou než je smluvní dopravce). Druhá a třetí kapitola upozorňují na problémy...
The purpose of the thesis is to analyse the scope of application of the Convention for the Unification of Certain Rules for International Carriage by Air signed at Montreal on 28th May 1999 (Montreal Convention). The thesis comprises four chapters, each which deals with different aspects of the scope of application of the Montreal Convention. The thesis is approached by the analytical method using classical four methods of interpretation and is based mainly on foreign sources: English, American, Canadian and German in particular. It includes up-to-date relevant court decisions, primarily from American courts and the Court of Justice of the European Union. Czech sources are used especially when dealing with theoretical and general questions. No Czech court decision is included as by the time of handing in this thesis there was no accessible decision of any higher court of the Czech Republic. Chapter one deals primarily with Article one of the Montreal Convention which contains some important terms having effect on the scope of application of the Convention as well as containing the term international carriage. Further in this chapter is discussed the subject-matter scope of application of the Convention and instruments expanding the scope of application of the Montreal Convention (successive...