Show simple item record

Convention for the Unification of Certain Rules for International Carriage by Air of 1999 (Montreal Convention) with a focus on the scope of application
dc.contributor.advisorDobiáš, Petr
dc.creatorMichl, Jan
dc.date.accessioned2017-05-16T04:32:02Z
dc.date.available2017-05-16T04:32:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54935
dc.description.abstractZáměrem této diplomové práce je analyzovat rozsah aplikace Úmluvy o sjednocení některých pravidel o mezinárodní letecké přepravě podepsané v Montrealu dne 28. května 1999 (Montrealská úmluva). Diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol, z nichž každá se zabývá různými aspekty působnosti Montrealské úmluvy. Zvolena byla analytická metoda přístupu, která užívá čtyři základní interpretační metody. Práce vychází ze zahraničních pramenů, zejména anglických, amerických, kanadských a německých. V diplomové práci je rovněž zohledněna aktuální judikatura k tématu (primárně americká a judikatura SDEU). České prameny jsou užívány výhradně při pojednání o teoretických a obecných otázkách. Žádné relevantní soudní rozhodnutí českého soudu vyšší instance není v práci obsaženo, neboť k datu odevzdání této práce dle dostupných informací autora neexistuje. Kapitola první se primárně zabývá výkladem článku 1 Montrealské úmluvy, který obsahuje některé významné termíny mající vliv na rozsah aplikace Úmluvy jako je např. pojem mezinárodní přeprava. Dále je v této kapitole diskutován věcný rozsah aplikace Úmluvy, jakož i další instrumenty rozšiřující rozsah její aplikace (postupná přeprava, kombinovaná přeprava, letecká přeprava prováděná jinou osobou než je smluvní dopravce). Druhá a třetí kapitola upozorňují na problémy...cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of the thesis is to analyse the scope of application of the Convention for the Unification of Certain Rules for International Carriage by Air signed at Montreal on 28th May 1999 (Montreal Convention). The thesis comprises four chapters, each which deals with different aspects of the scope of application of the Montreal Convention. The thesis is approached by the analytical method using classical four methods of interpretation and is based mainly on foreign sources: English, American, Canadian and German in particular. It includes up-to-date relevant court decisions, primarily from American courts and the Court of Justice of the European Union. Czech sources are used especially when dealing with theoretical and general questions. No Czech court decision is included as by the time of handing in this thesis there was no accessible decision of any higher court of the Czech Republic. Chapter one deals primarily with Article one of the Montreal Convention which contains some important terms having effect on the scope of application of the Convention as well as containing the term international carriage. Further in this chapter is discussed the subject-matter scope of application of the Convention and instruments expanding the scope of application of the Montreal Convention (successive...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectMontrealská úmluvacs_CZ
dc.subjectrozsah aplikacecs_CZ
dc.subjectaplikační ustanovení přednostics_CZ
dc.subjectMontreal Conventionen_US
dc.subjectscope of applicationen_US
dc.subjectsuperseding provisionen_US
dc.titleÚmluva o sjednocení některých pravidel o mezinárodní letecké přepravě z roku 1999 (Montrealská úmluva) se zaměřením na rozsah aplikacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-05-21
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId131461
dc.title.translatedConvention for the Unification of Certain Rules for International Carriage by Air of 1999 (Montreal Convention) with a focus on the scope of applicationen_US
dc.contributor.refereeBrodec, Jan
dc.identifier.aleph001595372
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZáměrem této diplomové práce je analyzovat rozsah aplikace Úmluvy o sjednocení některých pravidel o mezinárodní letecké přepravě podepsané v Montrealu dne 28. května 1999 (Montrealská úmluva). Diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol, z nichž každá se zabývá různými aspekty působnosti Montrealské úmluvy. Zvolena byla analytická metoda přístupu, která užívá čtyři základní interpretační metody. Práce vychází ze zahraničních pramenů, zejména anglických, amerických, kanadských a německých. V diplomové práci je rovněž zohledněna aktuální judikatura k tématu (primárně americká a judikatura SDEU). České prameny jsou užívány výhradně při pojednání o teoretických a obecných otázkách. Žádné relevantní soudní rozhodnutí českého soudu vyšší instance není v práci obsaženo, neboť k datu odevzdání této práce dle dostupných informací autora neexistuje. Kapitola první se primárně zabývá výkladem článku 1 Montrealské úmluvy, který obsahuje některé významné termíny mající vliv na rozsah aplikace Úmluvy jako je např. pojem mezinárodní přeprava. Dále je v této kapitole diskutován věcný rozsah aplikace Úmluvy, jakož i další instrumenty rozšiřující rozsah její aplikace (postupná přeprava, kombinovaná přeprava, letecká přeprava prováděná jinou osobou než je smluvní dopravce). Druhá a třetí kapitola upozorňují na problémy...cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of the thesis is to analyse the scope of application of the Convention for the Unification of Certain Rules for International Carriage by Air signed at Montreal on 28th May 1999 (Montreal Convention). The thesis comprises four chapters, each which deals with different aspects of the scope of application of the Montreal Convention. The thesis is approached by the analytical method using classical four methods of interpretation and is based mainly on foreign sources: English, American, Canadian and German in particular. It includes up-to-date relevant court decisions, primarily from American courts and the Court of Justice of the European Union. Czech sources are used especially when dealing with theoretical and general questions. No Czech court decision is included as by the time of handing in this thesis there was no accessible decision of any higher court of the Czech Republic. Chapter one deals primarily with Article one of the Montreal Convention which contains some important terms having effect on the scope of application of the Convention as well as containing the term international carriage. Further in this chapter is discussed the subject-matter scope of application of the Convention and instruments expanding the scope of application of the Montreal Convention (successive...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
dc.identifier.lisID990015953720106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV