Spolupráce učitelů jako základ edukačního procesu
Teacher cooperation as the basis of the educational process
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54266Identifiers
Study Information System: 110044
Collections
- Kvalifikační práce [23740]
Author
Advisor
Referee
Koťa, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Education
Department
Department of Education
Date of defense
27. 1. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Spolupráce, individualizmus, učitel, ředitel školy, kultura školy, klima školy, rezistence, týmové vyučování, hospitace, projekt, školní vzdělávací program, kurikulum, seminář, oblasti spolupráce, formy spolupráce, úrovně spolupráceKeywords (English)
Cooperation, individualism, teacher, head of school, school culture, school climate, resistance, team teaching, observations, project, school educational program, curriculum, seminar, areas of cooperation, forms of cooperation, levels of cooperationTato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První - teoretická část vymezuje pojem kooperace a zabývá se otázkou spolupráce a individualizmu ve školním prostředí. Reflektuje dokumenty, které kooperaci explicitně zmiňují. Poukazuje na vliv školní kultury a klimatu na rozvoj kooperace a také se blíže zabývá klimatem učitelského sboru a klíčovou rolí vedoucích pracovníků při spolupráci mezi učiteli. Práce se dále snaží zmapovat důvody k odmítání spolupráce a definovat prostředí podněcující a podporující součinnost mezi učiteli. Současně se pokouší identifikovat překážky, které spolupráci brání. Usiluje o zmapování oblastí a forem kooperace využívaných ve školství a úrovní, na kterých jsou učitelé ochotni kooperovat. Praktickou část tvoří výzkumná sonda zacílená na zjištění současného stavu v oblasti spolupráce učitelů na základních školách hlavního města Prahy a příklad dobré praxe prezentující možnosti spolupráce mezi pedagogy na základní škole v Praze 2.
The thesis is divided in two parts. The first theoretical part defines the term cooperation and deals with the question of cooperation and individualism in school environment. It also reflects the documents where cooperation is explicitly mentioned. It shows the influence of school culture and climate on the development of cooperation, and it studies the climate of teacher-staff, and the role of the leadership in teachers' cooperation. The thesis further tries to map the reasons for refusing cooperation and define the environment that would encourage and support cooperation among teachers. At the same time, it identifies obstacles that prevent cooperation. It is aimed at mapping the areas and forms of cooperation used in school systems and various levels in which the teachers are wiling to cooperate. The practical part contains an exploratory study aimed at discovering the actual situation in teachers' cooperation in Primary/Lower Secondary Schools in the capital city Prague and a good practice examples that present options of cooperation among teachers in a Primary and Lower Secondary School in Prague 2.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Spolupráce školy a rodiny jako základ fungujícího partnerství
Defence status: DEFENDEDSlivoňová, Alena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 13. 1. 2016Tématem diplomové práce je v teoretické části poukázat na význam komunikace a spolupráce škol a rodin z hlediska dětí, z pohledu rodin i učitelů a škol. Dále se práce zabývá průzkumem ve zlepšení vztahů mezi školou a rodiči ... -
Význam solupráce mateřské školy s rodinou pro rozvoj dítěte
Defence status: DEFENDEDPopovičová Lyra, Aneta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 13. 9. 2018 -
PROCESY UČENÍ BĚHEM ÚČASTI ČESKÝCH REGIONÁLNÍCH AKTÉRŮ V PROGRAMECH INTERREG
Defence status: DEFENDEDBasařová, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Date of defense: 8. 2. 2017Tato diplomová práce zkoumá účast českých regionálních aktérů v nadnárodním a meziregionálním odvětví programu INTERREG v období 2007- 2013, a to z pohledu teorie organizačního učení. Zaměřuje se na procesy učení na ...