Spolupráce školy a rodiny jako základ fungujícího partnerství
Cooperation between school and family as the foundation of efektive partnership
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76072Identifiers
Study Information System: 146873
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Horáčková, Klára
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 1. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Spolupráce a partnerství školy a rodiny dítěte, důvěra mezi oběma stranami, výhody spolupráce, formy spolupráce, vztah rodičů ke škole a učitelům, zábrany ve spolupráci,Rodiče vítáni, program Začít spolu, zapojování rodičů do společných akcíKeywords (English)
Cooperation and partnership schools and the child's family, trust between the two sides, the benefits of cooperation, forms of cooperation, the relationship between parents and school teachers, in collaboration barriers, parents welcome the involvement of parents in the joint actionsTématem diplomové práce je v teoretické části poukázat na význam komunikace a spolupráce škol a rodin z hlediska dětí, z pohledu rodin i učitelů a škol. Dále se práce zabývá průzkumem ve zlepšení vztahů mezi školou a rodiči v naší základní škole. Zjišťuje, zda během pěti let, které věnujeme navázání a užší spolupráci s rodiči, ale i s širší veřejností, došlo ke zlepšení vnímání této školy obyvateli obce a okolí. Práce se věnuje empirickému výzkumu z akcí pro rodiče, spolupráci, ale také překážkám, které mohou nastat. KLÍČOVÁ SLOVA: Spolupráce a partnerství školy a rodiny dítěte, důvěra mezi oběma stranami, výhody spolupráce, formy spolupráce, vztah rodičů ke škole a učitelům, zábrany ve spolupráci, Rodiče vítáni, program Začít spolu, zapojování rodičů do společných akcí.
The thesis deals with the theoretical part to highlight the importance of cooperation between schools and families in terms of children, from the perspective of families and teachers and schools. Furthermore, the work deals with a survey to improve relations between the school and parents in our elementary school. Determines whether the five years that we establish a closer cooperation with parents to improve the perception of the school community and neighborhood residents. The work focuses on empirical research of events for parents, cooperation, but also obstacles that may arise. KEYWORDS: Cooperation and partnership schools and the child's family, trust between the two sides, the benefits of cooperation, forms of cooperation, the relationship between parents and school teachers, in collaboration barriers, parents welcome the involvement of parents in the joint actions.