Spolupráce učitelů jako základ edukačního procesu
Teacher cooperation as the basis of the educational process
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54266Identifikátory
SIS: 110044
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
27. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Spolupráce, individualizmus, učitel, ředitel školy, kultura školy, klima školy, rezistence, týmové vyučování, hospitace, projekt, školní vzdělávací program, kurikulum, seminář, oblasti spolupráce, formy spolupráce, úrovně spolupráceKlíčová slova (anglicky)
Cooperation, individualism, teacher, head of school, school culture, school climate, resistance, team teaching, observations, project, school educational program, curriculum, seminar, areas of cooperation, forms of cooperation, levels of cooperationTato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První - teoretická část vymezuje pojem kooperace a zabývá se otázkou spolupráce a individualizmu ve školním prostředí. Reflektuje dokumenty, které kooperaci explicitně zmiňují. Poukazuje na vliv školní kultury a klimatu na rozvoj kooperace a také se blíže zabývá klimatem učitelského sboru a klíčovou rolí vedoucích pracovníků při spolupráci mezi učiteli. Práce se dále snaží zmapovat důvody k odmítání spolupráce a definovat prostředí podněcující a podporující součinnost mezi učiteli. Současně se pokouší identifikovat překážky, které spolupráci brání. Usiluje o zmapování oblastí a forem kooperace využívaných ve školství a úrovní, na kterých jsou učitelé ochotni kooperovat. Praktickou část tvoří výzkumná sonda zacílená na zjištění současného stavu v oblasti spolupráce učitelů na základních školách hlavního města Prahy a příklad dobré praxe prezentující možnosti spolupráce mezi pedagogy na základní škole v Praze 2.
The thesis is divided in two parts. The first theoretical part defines the term cooperation and deals with the question of cooperation and individualism in school environment. It also reflects the documents where cooperation is explicitly mentioned. It shows the influence of school culture and climate on the development of cooperation, and it studies the climate of teacher-staff, and the role of the leadership in teachers' cooperation. The thesis further tries to map the reasons for refusing cooperation and define the environment that would encourage and support cooperation among teachers. At the same time, it identifies obstacles that prevent cooperation. It is aimed at mapping the areas and forms of cooperation used in school systems and various levels in which the teachers are wiling to cooperate. The practical part contains an exploratory study aimed at discovering the actual situation in teachers' cooperation in Primary/Lower Secondary Schools in the capital city Prague and a good practice examples that present options of cooperation among teachers in a Primary and Lower Secondary School in Prague 2.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Spolupráce školy a rodiny jako základ fungujícího partnerství
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSlivoňová, Alena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 13. 1. 2016Tématem diplomové práce je v teoretické části poukázat na význam komunikace a spolupráce škol a rodin z hlediska dětí, z pohledu rodin i učitelů a škol. Dále se práce zabývá průzkumem ve zlepšení vztahů mezi školou a rodiči ... -
Význam solupráce mateřské školy s rodinou pro rozvoj dítěte
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPopovičová Lyra, Aneta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 13. 9. 2018 -
PROCESY UČENÍ BĚHEM ÚČASTI ČESKÝCH REGIONÁLNÍCH AKTÉRŮ V PROGRAMECH INTERREG
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBasařová, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Datum obhajoby: 8. 2. 2017Tato diplomová práce zkoumá účast českých regionálních aktérů v nadnárodním a meziregionálním odvětví programu INTERREG v období 2007- 2013, a to z pohledu teorie organizačního učení. Zaměřuje se na procesy učení na ...