JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
In 0 minutes: Vážení uživatelé, z důvodu pravidelné údržby bude Digitální repozitář UK cca od 10:40 do 10:55 dočasně nedostupný. Ukončete prosím svou práci a odhlašte se ze systému. Děkujeme za pochopení. ---- Dear CU Digital Repository users, the system will be temporarily unavailable due to the regular maintenace from approx. 10:40 AM to 10:55 AM. Please save your work and logout. Thank you for you understanding.
Real-time strategy hra s umělou inteligencí
Real-time strategy game with artificial intelligence
Práce se zabývá vytvořením real-time strategické hry ve 3D prostředí s umělou inteligencí. Práce obsahuje teoretický rozbor bojových real-time strategických her, způsoby implementace umělé inteligence v takovýchto hrách a poznatky potřebné k implementaci 3D prostředí. Součástí práce je i implementace jednoduché real-time strategické hry s umělou inteligencí.
The aim of this thesis is to create a real-time strategy game with artificial intelligence in 3D environment. The thesis includes theoretical analysis of combat real-time strategy games, methods for implementing artificial intelligence in this kind of games, and the basic knowledge of 3D environment implementation. A simple 3D real-time strategy game with artificial intelligence has been implemented as a part of this this thesis.