Real-time strategy hra s umělou inteligencí
Real-time strategy game with artificial intelligence
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40625Identifiers
Study Information System: 116817
CU Caralogue: 990014994260106986
Collections
Author
Advisor
Referee
Dvořák, Filip
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
6. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
real-time strategická hra, 3D grafika, umělá inteligenceKeywords (English)
real-time strategy game, 3D computer graphics, artificial intelligencePráce se zabývá vytvořením real-time strategické hry ve 3D prostředí s umělou inteligencí. Práce obsahuje teoretický rozbor bojových real-time strategických her, způsoby implementace umělé inteligence v takovýchto hrách a poznatky potřebné k implementaci 3D prostředí. Součástí práce je i implementace jednoduché real-time strategické hry s umělou inteligencí.
The aim of this thesis is to create a real-time strategy game with artificial intelligence in 3D environment. The thesis includes theoretical analysis of combat real-time strategy games, methods for implementing artificial intelligence in this kind of games, and the basic knowledge of 3D environment implementation. A simple 3D real-time strategy game with artificial intelligence has been implemented as a part of this this thesis.