Děti s extrémní poruchou chování a výchova
Children with extreme dystropy and education
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21359Identifiers
Study Information System: 84637
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Krykorková, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Education
Department
Department of Education
Date of defense
25. 5. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do devíti hlavních kapitol. První z nich nás seznamuje s problematikou poruch chování, a to z důvodu snadnějšího pochopení a ukotvení samotného pojmu extrémní poruchy chování, který je dále vysvětlen. Ve druhé kapitole je vysvětlena problematika psychického vývoje a jeho možné narušení v průběhu socializačního procesu jedince. Pozornost je také věnována rodiči, jako vzoru dítěte v průběhu socializace. Třetí kapitola je zaměřena na význam rodinného prostředí pro dítě a na jeho možné dysfunkce. Čtvrtá kapitola nás seznamuje s pojmem výchova, která probíhala v rodinách dětí s extrémní poruchou chování, na problematiku citové výchovy v návaznosti na problematiku rodinné interakce. V páté kapitole jsou popsány diagnostické aspekty extrémní poruchy chování. Šestá kapitola vysvětluje její funkční aspekty. Další, sedmá kapitola je věnována problematice legislativy. To znamená, za jakých podmínek tyto děti můžeme potrestat, jaká opatření mohou být nařízena a v neposlední řadě je zde popsán a vysvětlen zákon o soudnictví ve věcech mládeže spolu se zákonem o výkonu ÚV a OV ve školských zařízeních. Následující kapitola se zabývá samotným výchovným ústavem, jeho strukturou a fungováním. V jedné z podkapitol je popsáno oddělení extrémní poruchy chování (EPCHO)....
This diploma thesis has a form of theoretic study and is divided into nine chapters. First of them show us problems of dystropy, because of easier understanding and exact explanation of term extreme dystropy, that is explained below. In the second chapter are explained problems connected with psychical development and defective psychical development during the process of social development. Attention is also payed to parents as a example of suitable child's building-up. Third chapter is intended to importance of family background and it's possible disfunctions. Fourth chapter deals with child's enlightenment, that was carried out in families of childrens with extreme dystropy. In the fifth chapter are described diagnostic aspects of extreme dystropy. Following chapter number six, explains functional aspects of extreme dystropy. In the seventh chapter can be found questions and answers concerning legislative. Such as, under what circumstances can be child punished, which remedial measures can be done. There is also described and explained law of justice concerning youth together with law of institutional and protective education in the scholastic institution. Next chapter deals with educational institution itself, it's arrangement and operation. Special attention is payed to department of extreme dystropy....