Zobrazit minimální záznam

Children with extreme dystropy and education
dc.contributor.advisorVítečková, Michaela
dc.creatorPtáčková, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-19T10:18:32Z
dc.date.available2017-04-19T10:18:32Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21359
dc.description.abstractDiplomová práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do devíti hlavních kapitol. První z nich nás seznamuje s problematikou poruch chování, a to z důvodu snadnějšího pochopení a ukotvení samotného pojmu extrémní poruchy chování, který je dále vysvětlen. Ve druhé kapitole je vysvětlena problematika psychického vývoje a jeho možné narušení v průběhu socializačního procesu jedince. Pozornost je také věnována rodiči, jako vzoru dítěte v průběhu socializace. Třetí kapitola je zaměřena na význam rodinného prostředí pro dítě a na jeho možné dysfunkce. Čtvrtá kapitola nás seznamuje s pojmem výchova, která probíhala v rodinách dětí s extrémní poruchou chování, na problematiku citové výchovy v návaznosti na problematiku rodinné interakce. V páté kapitole jsou popsány diagnostické aspekty extrémní poruchy chování. Šestá kapitola vysvětluje její funkční aspekty. Další, sedmá kapitola je věnována problematice legislativy. To znamená, za jakých podmínek tyto děti můžeme potrestat, jaká opatření mohou být nařízena a v neposlední řadě je zde popsán a vysvětlen zákon o soudnictví ve věcech mládeže spolu se zákonem o výkonu ÚV a OV ve školských zařízeních. Následující kapitola se zabývá samotným výchovným ústavem, jeho strukturou a fungováním. V jedné z podkapitol je popsáno oddělení extrémní poruchy chování (EPCHO)....cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis has a form of theoretic study and is divided into nine chapters. First of them show us problems of dystropy, because of easier understanding and exact explanation of term extreme dystropy, that is explained below. In the second chapter are explained problems connected with psychical development and defective psychical development during the process of social development. Attention is also payed to parents as a example of suitable child's building-up. Third chapter is intended to importance of family background and it's possible disfunctions. Fourth chapter deals with child's enlightenment, that was carried out in families of childrens with extreme dystropy. In the fifth chapter are described diagnostic aspects of extreme dystropy. Following chapter number six, explains functional aspects of extreme dystropy. In the seventh chapter can be found questions and answers concerning legislative. Such as, under what circumstances can be child punished, which remedial measures can be done. There is also described and explained law of justice concerning youth together with law of institutional and protective education in the scholastic institution. Next chapter deals with educational institution itself, it's arrangement and operation. Special attention is payed to department of extreme dystropy....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleDěti s extrémní poruchou chování a výchovacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-25
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84637
dc.title.translatedChildren with extreme dystropy and educationen_US
dc.contributor.refereeKrykorková, Hana
dc.identifier.aleph001401424
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do devíti hlavních kapitol. První z nich nás seznamuje s problematikou poruch chování, a to z důvodu snadnějšího pochopení a ukotvení samotného pojmu extrémní poruchy chování, který je dále vysvětlen. Ve druhé kapitole je vysvětlena problematika psychického vývoje a jeho možné narušení v průběhu socializačního procesu jedince. Pozornost je také věnována rodiči, jako vzoru dítěte v průběhu socializace. Třetí kapitola je zaměřena na význam rodinného prostředí pro dítě a na jeho možné dysfunkce. Čtvrtá kapitola nás seznamuje s pojmem výchova, která probíhala v rodinách dětí s extrémní poruchou chování, na problematiku citové výchovy v návaznosti na problematiku rodinné interakce. V páté kapitole jsou popsány diagnostické aspekty extrémní poruchy chování. Šestá kapitola vysvětluje její funkční aspekty. Další, sedmá kapitola je věnována problematice legislativy. To znamená, za jakých podmínek tyto děti můžeme potrestat, jaká opatření mohou být nařízena a v neposlední řadě je zde popsán a vysvětlen zákon o soudnictví ve věcech mládeže spolu se zákonem o výkonu ÚV a OV ve školských zařízeních. Následující kapitola se zabývá samotným výchovným ústavem, jeho strukturou a fungováním. V jedné z podkapitol je popsáno oddělení extrémní poruchy chování (EPCHO)....cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis has a form of theoretic study and is divided into nine chapters. First of them show us problems of dystropy, because of easier understanding and exact explanation of term extreme dystropy, that is explained below. In the second chapter are explained problems connected with psychical development and defective psychical development during the process of social development. Attention is also payed to parents as a example of suitable child's building-up. Third chapter is intended to importance of family background and it's possible disfunctions. Fourth chapter deals with child's enlightenment, that was carried out in families of childrens with extreme dystropy. In the fifth chapter are described diagnostic aspects of extreme dystropy. Following chapter number six, explains functional aspects of extreme dystropy. In the seventh chapter can be found questions and answers concerning legislative. Such as, under what circumstances can be child punished, which remedial measures can be done. There is also described and explained law of justice concerning youth together with law of institutional and protective education in the scholastic institution. Next chapter deals with educational institution itself, it's arrangement and operation. Special attention is payed to department of extreme dystropy....en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014014240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV