Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 22
Způsob výuky kombinatoriky na střední škole a jeho vliv na řešitelské strategie žáků
Ways of Teaching Combinatorics at the Secondary School and their Influence on Pupils' Solving Strategies
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 13. 01. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá způsoby výuky kombinatoriky na střední škole. Konkrétně jsem analyzovala vybrané učebnice středních škol z hlediska zavedení pojmů a operací kombinatoriky a z hlediska typů použitých úloh. Dále ...
The diploma thesis deals with ways of teaching combinatorics at a secondary school. Specifically, I analyzed selected mathematics textbooks for secondary schools in terms of introducing concepts and operations of combinatorics ...
The diploma thesis deals with ways of teaching combinatorics at a secondary school. Specifically, I analyzed selected mathematics textbooks for secondary schools in terms of introducing concepts and operations of combinatorics ...
Reedukace formálních poznatků v matematice v prostředí individuálního doučování
Reeducation of mechanical knowledge in mathematics during private supplementary tutoring
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 04. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce je zaměřena na reedukaci formálních poznatků v oblasti zlomků. Jelikož každý žák má v poznávacím procesu jiné potřeby a tempo, je proces reedukace zasazen do prostředí soukromého individuálního doučování. V teoretické ...
The diploma thesis is aimed at reeducation of mechanical knowledge in the area of fractions. Since every student has different needs and pace in his/her process of gaining knowledge, the reeducation is set into their private ...
The diploma thesis is aimed at reeducation of mechanical knowledge in the area of fractions. Since every student has different needs and pace in his/her process of gaining knowledge, the reeducation is set into their private ...
Práce s pomůckami v geometrii 1. st. ZŠ
Use of teaching aids in geometry of primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jirotková, Darina
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 13. 01. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: diplomové práce: Tématem diplomové práce jsou učební pomůcky pro výuku geometrie na 1. stupni základní školy. Teoretická část představuje možné přínosy užívání učebních pomůcek v souvislosti s poznávacím procesem žáka a ...
of the thesis:: The topic of the thesis are aids for teaching geometry at the primary school. The theoretical part presents the potential benefits of the teaching aids use in connection with the cognitive process of the ...
of the thesis:: The topic of the thesis are aids for teaching geometry at the primary school. The theoretical part presents the potential benefits of the teaching aids use in connection with the cognitive process of the ...
Přechod žáků mezi základní a střední školou z hlediska výuky matematiky
Transfer from the lower to upper secondary school from the point of view of teaching mathematics
Diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 19. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce má za cíl zhodnotit vliv přechodu žáků ze ZŠ na SŠ z hlediska matematiky. Byly vybrány 3 dívky ze stejné třídy devátého ročníku ZŠ, které přešly na stejnou SŠ do stejné třídy. Pomocí dotazníků a didaktického ...
This thesis is aimed on transfer of pupils from lower to upper secondary school from the point of view of mathematics. It was chosen three pupils which attended the same lower secondary school and transfer to the same upper ...
This thesis is aimed on transfer of pupils from lower to upper secondary school from the point of view of mathematics. It was chosen three pupils which attended the same lower secondary school and transfer to the same upper ...
Přechod žáků mezi základní a střední školou z hlediska výuky matematiky
Transfer from the lower to upper secondary school from the point of view of teaching mathematics
Diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 04. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce má za cíl zhodnotit vliv přechodu žáků ze ZŠ na SŠ z hlediska matematiky. Byly vybrány 3 dívky ze stejné třídy devátého ročníku ZŠ, které přešly na stejnou SŠ do stejné třídy. Pomocí dotazníků a didaktického ...
This thesis is aimed on transfer of pupils from lower to upper secondary school from the point of view of mathematics. It was chosen three pupils which attended the same lower secondary school and transfer to the same upper ...
This thesis is aimed on transfer of pupils from lower to upper secondary school from the point of view of mathematics. It was chosen three pupils which attended the same lower secondary school and transfer to the same upper ...
Finanční matematika na základní škole
Financial mathematics at lower secondary level
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 19. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce Finanční matematika na základní škole se zabývá finanční matematikou na druhém stupni základní školy. První část práce se skládá ze dvou kapitol. První kapitola je zaměřena na popis finanční matematiky a ...
This thesis Financial Mathematics at lower secondary level focuses on financial mathematics at lower secondary level. The first part consists of two chapters. The first chapter describes financial mathematics and its ...
This thesis Financial Mathematics at lower secondary level focuses on financial mathematics at lower secondary level. The first part consists of two chapters. The first chapter describes financial mathematics and its ...
Slovní úlohy v prvním a druhém ročníku základní školy
Word Problems in the First and Scond Year of Primary School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kaslová, Michaela
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 13. 01. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Slovní úlohy v prvním a druhém ročníku základní školy AUTOR: Pavla Weinzettel KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRAKT: Tématem této diplomové práce jsou ...
TITLE: Word Problems in the First and Second Year of Primary School AUTHOR: Pavla Weinzettel DEPARTMENT: Departmement of Mathematics and Mathematical Education SUPERVISOR: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRACT: This thesis focuses ...
TITLE: Word Problems in the First and Second Year of Primary School AUTHOR: Pavla Weinzettel DEPARTMENT: Departmement of Mathematics and Mathematical Education SUPERVISOR: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRACT: This thesis focuses ...
Zařazování e-learningových aktivit do vyučování matematice na střední škole
Use of e-learning activities in mathematics lessons at the upper secondary schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 19. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na zařazování e-learningových forem do vyučování matematice na střední škole. Jejím cílem je ukázat možnost, jak může být e-learning využit ve vyučování. Jsou zde vymezeny obecné pojmy týkající ...
The aim of this thesis is implementation of e-learning activities to teaching mathematics at an upper Secondary school. The thesis first defines the general concepts related to e-learning and describes Túúdle tools, presents ...
The aim of this thesis is implementation of e-learning activities to teaching mathematics at an upper Secondary school. The thesis first defines the general concepts related to e-learning and describes Túúdle tools, presents ...
Číselné vztahy u žáků třetího ročníku
Numerical relationships with third grade students
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hejný, Milan
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 19. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce je průřezem mého zkoumání myšlení žáků v prostředí čísel, vnímaného prostřednictvím jejich pohybů očí, rukou a jiných gestikulačních projevů spojených s doprovodným ústním komentářem. S odhalováním číselných ...
This work is cross-examining of thinking pupils in an environment of numbers, perceived through their eye movements, hands and other gestural expressions associated with an accompanying oral commentary. First personal ...
This work is cross-examining of thinking pupils in an environment of numbers, perceived through their eye movements, hands and other gestural expressions associated with an accompanying oral commentary. First personal ...
Didaktika výuky hyperbolických funkcí pro střední školy
Didactics of teaching hyperbolic functions for secondary schools
Diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kvasz, Ladislav
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 04. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Hyperbolické funkce a jejich inverze se v českých středoškolských kurzech matematiky probírají jen velmi zřídka. Je to škoda: toto učivo skýtá možnost zopakovat metody a dovednosti probírané u funkcí polynomických, ...
It is very unlikely to see at Czech high school in mathematics classes teaching the hyperbolic functions and their inverses. It's a pity, this could be a great opportunity to review and refresh the polynomial, rational, ...
It is very unlikely to see at Czech high school in mathematics classes teaching the hyperbolic functions and their inverses. It's a pity, this could be a great opportunity to review and refresh the polynomial, rational, ...