Zařazování e-learningových aktivit do vyučování matematice na střední škole
Use of e-learning activities in mathematics lessons at the upper secondary schools
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66721Identifiers
Study Information System: 143520
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Jančařík, Antonín
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
e-learning, vyučování matematice na SŠKeywords (English)
e-learning, mathematics teaching at the upper secondary levelDiplomová práce je zaměřena na zařazování e-learningových forem do vyučování matematice na střední škole. Jejím cílem je ukázat možnost, jak může být e-learning využit ve vyučování. Jsou zde vymezeny obecné pojmy týkající se e-learningu. Dále práce obsahuje popis e-learningového nástroje Túúdle a výukového materiálu použitého v projektu, který se zabývá definicí a základními vlastnostmi funkce. Další materiál (vlastnosti funkce, lineární a kvadratické funkce) jsou uvedeny v příloze na DVD. V závěru se práce věnuje zhodnocení vlastních zkušeností, zkušeností dalších učitelů a samotných žáků při zařazování e-learningu do výuky na konkrétní střední škole. Klíčová slova: e-learning, Túúdle, vyučování matematice
The aim of this thesis is implementation of e-learning activities to teaching mathematics at an upper Secondary school. The thesis first defines the general concepts related to e-learning and describes Túúdle tools, presents materials used in the project - the definition and basic characteristics of functions. The other materials (function characteristics, linear function, quadratic function) are included on the DVD. The final part of the thesis presents evaluation of the author's as well as other teachers' and pupils' experience with e-learning in teaching at one upper secondary school. Keywords: e-learning, Túúdle, mathematics education