Aktivace sponzoringu u partnerů Českého atletického svazu
Sport sponsorship activation of partners of Czech Athletic Federation
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124344Identifiers
Study Information System: 216324
Collections
- Kvalifikační práce [9391]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 1. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
atletika, marketingová komunikace, nová média, aktivace sponzoringuKeywords (English)
athletics, marketing communication, new media, sponsorship activationNázev: Aktivace sponzoringu u partnerů Českého atletického svazu Cíle: Cílem diplomové práce je vytvoření návrhů aktivací sponzoringu u záměrně vybraných subjektů ve spojení s Českým atletickým svazem na základě analýzy dokumentů, vlastního pozorování, případové studie a hloubkového interview. Sekundárním cílem je vyhodnocení profilu firem v roli sponzorů a stanovení návrhu aktivací jako nové disciplíny. Metody: Ke stanovení konkrétních návrhů aktivací byl využit kvalitativní výzkum na bázi hloubkového interview se zástupci vybraných firem, případová studie a analýza sekundárních dat z dokumentů zabývající se atletikou. Výsledky: Získané výsledky z provedeného výzkumu a analýza profilu Českého atletického svazu a vybraných firem byly využity pro stanovení konkrétních návrhů aktivací pro jednotlivé firmy se zasazením do české sportovní praxe. Klíčová slova: atletika, marketingová komunikace, nová média, aktivace sponzoringu
Title: Sponsorship activation of partners of Czech Athletic Federation Objectives: The aim of thesis is to create proposals for activating sponsorship for intentionally selected entities in connection with the Czech Athletic Federation on the basis of their own observations, case studies and in- depth interviews. The secondary goal is to evaluate the profile of companies in the role of sponsors and to determine the proposal for activations as a new discipline. Methods: Qualitative research based on in-depth interviews with representatives of selected companies, a case study and analysis of secondary data from documents dealing with athletics were used to determine specific activation proposals. Results: The results obtained from the research and the analysis of the profile of the Czech Athletic Federation and selected companies were used to determine specific proposals for activations for individual companies with involvement in Czech sports practice. Keywords: athletics, marketing communication, new media, sponsorship activation
