Soutěž Champions Hockey League v českých médiích
The Champions Hockey League in the Czech Media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116642Identifikátory
SIS: 204361
Kolekce
- Kvalifikační práce [18142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Macková, Veronika
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
4. 2. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sport, lední hokej, online média, mediální obraz, hokejová Liga mistrůKlíčová slova (anglicky)
sport, ice hockey, online media, media image, Champions Hockey LeaguePo mnoha pokusech o vytvoření tradice mezinárodní hokejové soutěže mezi nejlepšími týmy Evropy se v roce 2014 podařilo představitelům klubů společně s dalšími akcionáři založit Champions Hockey League (CHL), neboli hokejovou Ligu mistrů. Ta však již od svých počátků vzbuzovala kromě pozitivních ohlasů také kontroverzi. Kluby v ní například odmítaly hrát kvůli finanční ztrátovosti. I přes několik afér, které se často vztahovaly i na české týmy, se lize povedlo obstát a funguje dodnes, přičemž nabízí účastníkům a vítězům rok od roku atraktivnější peněžní odměny. Největším úspěchem z českého pohledu byla finálová účast pražské Sparty v roce 2017. Tato práce zkoumá, jaká byla mediální reflexe soutěže CHL na zpravodajských portálech iDNES.cz, iSport.cz a Sport.cz od první sezony 2014/15 do ročníku 2017/18. Práce ukazuje, jak se vyvíjela reputace soutěže v průběhu zkoumaných let, srovnává období úspěchu Sparty s dalšími sezonami. Výsledkem je, že ani přes výrazný úspěch českého klubu se dlouhodobý obraz Ligy mistrů v Česku nezměnil. Hráči ji stále často vnímají jen jako přípravný turnaj, stejně jako se média dál zabývají dlouhodobými problémy soutěže.
After many attempts to create a traditional ice hockey competition among the best European teams, club leaders and shareholders created the Champions Hockey League (CHL) in 2014. Since the very beginning of the competition, the CHL has not only evoked positive reactions, but also controversies. One of the critical points in its history was when several clubs refused to play in the league due to financial losses. Despite several affairs, in which also the Czech teams were engaged, the CHL still exists, offering attractive cash rewards to the participants as well as winners. The greatest satisfaction from the Czech point of view was in 2017, when Sparta Prague participated in the finals. This diploma thesis examines the media reflection of CHL on news websites iDNES.cz, iSport.cz and Sport.cz between the first season of 2014-15 and the 2017-18 season. It shows how the reputation of the league has been changing in Czech medie through the years, comparing successful season of Sparta Prague with other periods of research. The result is that even after the appereance of Sparta in the finals in 2017, the players still consider the Champions League as a preseason tournament, as well as media keep referring about its long-term problems.