Show simple item record

The Champions Hockey League in the Czech Media
dc.contributor.advisorTrunečka, Ondřej
dc.creatorZelenko, Anton
dc.date.accessioned2020-02-25T10:52:43Z
dc.date.available2020-02-25T10:52:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116642
dc.description.abstractAfter many attempts to create a traditional ice hockey competition among the best European teams, club leaders and shareholders created the Champions Hockey League (CHL) in 2014. Since the very beginning of the competition, the CHL has not only evoked positive reactions, but also controversies. One of the critical points in its history was when several clubs refused to play in the league due to financial losses. Despite several affairs, in which also the Czech teams were engaged, the CHL still exists, offering attractive cash rewards to the participants as well as winners. The greatest satisfaction from the Czech point of view was in 2017, when Sparta Prague participated in the finals. This diploma thesis examines the media reflection of CHL on news websites iDNES.cz, iSport.cz and Sport.cz between the first season of 2014-15 and the 2017-18 season. It shows how the reputation of the league has been changing in Czech medie through the years, comparing successful season of Sparta Prague with other periods of research. The result is that even after the appereance of Sparta in the finals in 2017, the players still consider the Champions League as a preseason tournament, as well as media keep referring about its long-term problems.en_US
dc.description.abstractPo mnoha pokusech o vytvoření tradice mezinárodní hokejové soutěže mezi nejlepšími týmy Evropy se v roce 2014 podařilo představitelům klubů společně s dalšími akcionáři založit Champions Hockey League (CHL), neboli hokejovou Ligu mistrů. Ta však již od svých počátků vzbuzovala kromě pozitivních ohlasů také kontroverzi. Kluby v ní například odmítaly hrát kvůli finanční ztrátovosti. I přes několik afér, které se často vztahovaly i na české týmy, se lize povedlo obstát a funguje dodnes, přičemž nabízí účastníkům a vítězům rok od roku atraktivnější peněžní odměny. Největším úspěchem z českého pohledu byla finálová účast pražské Sparty v roce 2017. Tato práce zkoumá, jaká byla mediální reflexe soutěže CHL na zpravodajských portálech iDNES.cz, iSport.cz a Sport.cz od první sezony 2014/15 do ročníku 2017/18. Práce ukazuje, jak se vyvíjela reputace soutěže v průběhu zkoumaných let, srovnává období úspěchu Sparty s dalšími sezonami. Výsledkem je, že ani přes výrazný úspěch českého klubu se dlouhodobý obraz Ligy mistrů v Česku nezměnil. Hráči ji stále často vnímají jen jako přípravný turnaj, stejně jako se média dál zabývají dlouhodobými problémy soutěže.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsportcs_CZ
dc.subjectlední hokejcs_CZ
dc.subjectonline médiacs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjecthokejová Liga mistrůcs_CZ
dc.subjectsporten_US
dc.subjectice hockeyen_US
dc.subjectonline mediaen_US
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectChampions Hockey Leagueen_US
dc.titleSoutěž Champions Hockey League v českých médiíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-02-04
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId204361
dc.title.translatedThe Champions Hockey League in the Czech Mediaen_US
dc.contributor.refereeMacková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPo mnoha pokusech o vytvoření tradice mezinárodní hokejové soutěže mezi nejlepšími týmy Evropy se v roce 2014 podařilo představitelům klubů společně s dalšími akcionáři založit Champions Hockey League (CHL), neboli hokejovou Ligu mistrů. Ta však již od svých počátků vzbuzovala kromě pozitivních ohlasů také kontroverzi. Kluby v ní například odmítaly hrát kvůli finanční ztrátovosti. I přes několik afér, které se často vztahovaly i na české týmy, se lize povedlo obstát a funguje dodnes, přičemž nabízí účastníkům a vítězům rok od roku atraktivnější peněžní odměny. Největším úspěchem z českého pohledu byla finálová účast pražské Sparty v roce 2017. Tato práce zkoumá, jaká byla mediální reflexe soutěže CHL na zpravodajských portálech iDNES.cz, iSport.cz a Sport.cz od první sezony 2014/15 do ročníku 2017/18. Práce ukazuje, jak se vyvíjela reputace soutěže v průběhu zkoumaných let, srovnává období úspěchu Sparty s dalšími sezonami. Výsledkem je, že ani přes výrazný úspěch českého klubu se dlouhodobý obraz Ligy mistrů v Česku nezměnil. Hráči ji stále často vnímají jen jako přípravný turnaj, stejně jako se média dál zabývají dlouhodobými problémy soutěže.cs_CZ
uk.abstract.enAfter many attempts to create a traditional ice hockey competition among the best European teams, club leaders and shareholders created the Champions Hockey League (CHL) in 2014. Since the very beginning of the competition, the CHL has not only evoked positive reactions, but also controversies. One of the critical points in its history was when several clubs refused to play in the league due to financial losses. Despite several affairs, in which also the Czech teams were engaged, the CHL still exists, offering attractive cash rewards to the participants as well as winners. The greatest satisfaction from the Czech point of view was in 2017, when Sparta Prague participated in the finals. This diploma thesis examines the media reflection of CHL on news websites iDNES.cz, iSport.cz and Sport.cz between the first season of 2014-15 and the 2017-18 season. It shows how the reputation of the league has been changing in Czech medie through the years, comparing successful season of Sparta Prague with other periods of research. The result is that even after the appereance of Sparta in the finals in 2017, the players still consider the Champions League as a preseason tournament, as well as media keep referring about its long-term problems.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV