Show simple item record

The Attitudes of Secondary School Teachers to State Exams
dc.contributor.advisorTvrzová, Ivana
dc.creatorBohdanová, Marta
dc.date.accessioned2019-09-19T09:46:43Z
dc.date.available2019-09-19T09:46:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108564
dc.description.abstractCílem bakalářské práce na téma "Postoje učitelů středních škol ke státním maturitám" je zjistit názory vybrané skupiny učitelů českého a anglického jazyka na maturitní zkoušky v České republice. Teoretická část bude obsahovat historickou pasáž zaměřenou na vznik maturitní zkoušky - její vývoj a proměny. Malou exkurzí do historie si představíme modely maturitních zkoušek a nejvýznamnější osobnosti, jež přispěly k jejich rozvoji. Díky popisu z minulosti si můžeme vytvořit celistvý obraz o zkoušce, jenž se promítá do současného a tolik diskutovaného spektra kvalit dané zkoušky. Zde je důležité uvést, že se zaměříme pouze na ty nejvýznamnější, a pro nás klíčové proměny modelů. Důvodem je široké spektrum změn, které by svým výčtem jistě přesáhly rámec bakalářské práce. Empirická část interpretuje názory středoškolských učitelů na státní maturity, upozorňuje na problematická místa státní maturitní zkoušky a v neposlední řadě naznačuje možné úpravy státní maturitní zkoušky v České republice. Použitou metodou bylo kvalitativní šetření na základě rozhovorů, jejichž osnovu tvoří otevřené otázky, na něž respondenti odpovídali a tyto odpovědi podrobněji rozváděli. Klíčová slova: Maturita, státní maturita, zkouška dospělosti, středoškolská politika, model maturitní zkoušky, postoje učitelů, absolventi středních...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis addressing the topic "Attitudes of high school teacher's on state graduation" is to ascertain the opinions of chosen group of teachers of English and Czech language for state graduation in the Czech Republic. The theoretical part contains historical excursion to the origin of the graduation exam - its developmental process and changes. In this framework are presented models of graduation exams and the most important personalities who contributed on its development. For we have described the processes in the past, we are able to create an integrated view on the exam, which is reflected into the actual and so discussed spectrum of the qualities of the exam. It's important to say, that we are going to aim only on the most significant and for us crucial changes of the models. The reason is a wide spectrum of changes, that would have exceeded the scope of bachelor thesis. The empirical part interprets opinions of high school teachers on the state graduation, points out the problematic spots of the state graduation exam and suggests potential trends in the state graduation process in the Czech Republic. In this bachelor thesis was used a method of qualitative investigation based on depth interviews, when respondents were asked on open questions. Key words: Graduation,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMaturita|státní maturita|zkouška dospělosti|středoškolská politika|model maturitní zkoušky|postoje učitelů|absolventi středních škol|kvalita školstvícs_CZ
dc.subjectGraduation|State Graduation|Adult Exam|Graduation Exam Model|Teacher Attitudes|Secondary School Graduates|Quality of educatuionen_US
dc.titlePostoje učitelů středních škol ke státním maturitámcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-17
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId204945
dc.title.translatedThe Attitudes of Secondary School Teachers to State Examsen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
dc.identifier.aleph002288022
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce na téma "Postoje učitelů středních škol ke státním maturitám" je zjistit názory vybrané skupiny učitelů českého a anglického jazyka na maturitní zkoušky v České republice. Teoretická část bude obsahovat historickou pasáž zaměřenou na vznik maturitní zkoušky - její vývoj a proměny. Malou exkurzí do historie si představíme modely maturitních zkoušek a nejvýznamnější osobnosti, jež přispěly k jejich rozvoji. Díky popisu z minulosti si můžeme vytvořit celistvý obraz o zkoušce, jenž se promítá do současného a tolik diskutovaného spektra kvalit dané zkoušky. Zde je důležité uvést, že se zaměříme pouze na ty nejvýznamnější, a pro nás klíčové proměny modelů. Důvodem je široké spektrum změn, které by svým výčtem jistě přesáhly rámec bakalářské práce. Empirická část interpretuje názory středoškolských učitelů na státní maturity, upozorňuje na problematická místa státní maturitní zkoušky a v neposlední řadě naznačuje možné úpravy státní maturitní zkoušky v České republice. Použitou metodou bylo kvalitativní šetření na základě rozhovorů, jejichž osnovu tvoří otevřené otázky, na něž respondenti odpovídali a tyto odpovědi podrobněji rozváděli. Klíčová slova: Maturita, státní maturita, zkouška dospělosti, středoškolská politika, model maturitní zkoušky, postoje učitelů, absolventi středních...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor thesis addressing the topic "Attitudes of high school teacher's on state graduation" is to ascertain the opinions of chosen group of teachers of English and Czech language for state graduation in the Czech Republic. The theoretical part contains historical excursion to the origin of the graduation exam - its developmental process and changes. In this framework are presented models of graduation exams and the most important personalities who contributed on its development. For we have described the processes in the past, we are able to create an integrated view on the exam, which is reflected into the actual and so discussed spectrum of the qualities of the exam. It's important to say, that we are going to aim only on the most significant and for us crucial changes of the models. The reason is a wide spectrum of changes, that would have exceeded the scope of bachelor thesis. The empirical part interprets opinions of high school teachers on the state graduation, points out the problematic spots of the state graduation exam and suggests potential trends in the state graduation process in the Czech Republic. In this bachelor thesis was used a method of qualitative investigation based on depth interviews, when respondents were asked on open questions. Key words: Graduation,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV