Postoje učitelů středních škol ke státním maturitám
The Attitudes of Secondary School Teachers to State Exams
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/108564Identifikátory
SIS: 204945
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valášková Vincejová, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
17. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Maturita|státní maturita|zkouška dospělosti|středoškolská politika|model maturitní zkoušky|postoje učitelů|absolventi středních škol|kvalita školstvíKlíčová slova (anglicky)
Graduation|State Graduation|Adult Exam|Graduation Exam Model|Teacher Attitudes|Secondary School Graduates|Quality of educatuionCílem bakalářské práce na téma "Postoje učitelů středních škol ke státním maturitám" je zjistit názory vybrané skupiny učitelů českého a anglického jazyka na maturitní zkoušky v České republice. Teoretická část bude obsahovat historickou pasáž zaměřenou na vznik maturitní zkoušky - její vývoj a proměny. Malou exkurzí do historie si představíme modely maturitních zkoušek a nejvýznamnější osobnosti, jež přispěly k jejich rozvoji. Díky popisu z minulosti si můžeme vytvořit celistvý obraz o zkoušce, jenž se promítá do současného a tolik diskutovaného spektra kvalit dané zkoušky. Zde je důležité uvést, že se zaměříme pouze na ty nejvýznamnější, a pro nás klíčové proměny modelů. Důvodem je široké spektrum změn, které by svým výčtem jistě přesáhly rámec bakalářské práce. Empirická část interpretuje názory středoškolských učitelů na státní maturity, upozorňuje na problematická místa státní maturitní zkoušky a v neposlední řadě naznačuje možné úpravy státní maturitní zkoušky v České republice. Použitou metodou bylo kvalitativní šetření na základě rozhovorů, jejichž osnovu tvoří otevřené otázky, na něž respondenti odpovídali a tyto odpovědi podrobněji rozváděli. Klíčová slova: Maturita, státní maturita, zkouška dospělosti, středoškolská politika, model maturitní zkoušky, postoje učitelů, absolventi středních...
The aim of this bachelor thesis addressing the topic "Attitudes of high school teacher's on state graduation" is to ascertain the opinions of chosen group of teachers of English and Czech language for state graduation in the Czech Republic. The theoretical part contains historical excursion to the origin of the graduation exam - its developmental process and changes. In this framework are presented models of graduation exams and the most important personalities who contributed on its development. For we have described the processes in the past, we are able to create an integrated view on the exam, which is reflected into the actual and so discussed spectrum of the qualities of the exam. It's important to say, that we are going to aim only on the most significant and for us crucial changes of the models. The reason is a wide spectrum of changes, that would have exceeded the scope of bachelor thesis. The empirical part interprets opinions of high school teachers on the state graduation, points out the problematic spots of the state graduation exam and suggests potential trends in the state graduation process in the Czech Republic. In this bachelor thesis was used a method of qualitative investigation based on depth interviews, when respondents were asked on open questions. Key words: Graduation,...