Self-tracking jako způsob komunikace: případová studie komunikace sportovců v ČR
Self-tracking as a form of communication: case study of communication of sportsmen in the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99782Identifiers
Study Information System: 192970
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Audyová, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
22. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Self-tracking, Komunikační proces, Sport, Kvalitativní výzkum, Data, Kvantitativní reprezentaceKeywords (English)
Self-tracking, Communication process, Sport, Qualitative research, Data, Quantitative representationDiplomová práce se zaměřuje na téma komunikačního procesu mezi člověkem a digitálními záznamovými technologiemi, které umožňují systematické zaznamenávání aspektů lidského života. Tento nový komunikační fenomén se v odborné literatuře nazývá anglickým pojmem self-tracking. Cílem této diplomové práce je poskytnout vhled do průběhu komunikačního procesu mezi sportovci a těmito záznamovými zařízeními. Přínos diplomové práce spočívá v popsání komunikačního procesu mezi sportovci a jejich self-trackingovými zařízeními a zjištění, jak sportovci tuto výměnu informací vnímají. Kromě toho by měl výzkum také zodpovědět otázku, jakou mají sportovci motivaci zaznamenávat sportovní data a jaké benefity jim komunikace se self-trackingovými technologiemi přináší. Výsledky rovněž představí, jaké postoje zastávají čeští sportovci ke sdílení sportovních aktivit na sociálních sítích. První část diplomové práce se věnuje úvodu do zkoumané oblasti, reflexi zahraniční literatury a výzkumu, identifikování kritických otázek vztahujících se k vlastnictví dat. Design kvalitativního výzkumu vychází ze stanovené hlavní výzkumné otázky: Jak sportovci používají self-trackingová zařízení a jak vnímají komunikační proces mezi sportovci a technologiemi? Na základě výzkumné otázky bylo rozhodnuto o tom, že výzkum bude založen na...
This diploma thesis explores a new phenomenon in Communication studies called self- tracking. The activity of self-tracking involves digital technology that enables systematic recording of aspects of individual's life such as sport activity or health. Despite the high number of Czechs who self-track themselves, this activity is not very well-known yet in the Czech Republic. Therefore one of the aims of this diploma thesis is to provide an insight into the communication process between athletes and their self-tracking devices. Research part of the theses should answer the questions about the exchange of information between athletes and technologies. In addition to find out why athletes record sport data, meanings of data and what benefits data bring them. Other part of the research explores attitudes of Czech athletes towards sharing data from sport on social media. The first part of the thesis is dedicated to introduction of the phenomenon, summary of English literature on this topic and determination of critical questions in the current research of self-tracking. Second part is dedicated to description of qualitative research method, analysis and interpretation of data. Presented qualitative research was made on a sample of 12 sportsmen from the Czech Republic who regularly self-track their sport...