Zobrazit minimální záznam

Self-tracking as a form of communication: case study of communication of sportsmen in the Czech Republic
dc.contributor.advisorSoukeník, Štěpán
dc.creatorSteinbergerová, Zuzana
dc.date.accessioned2018-07-27T14:07:35Z
dc.date.available2018-07-27T14:07:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99782
dc.description.abstractThis diploma thesis explores a new phenomenon in Communication studies called self- tracking. The activity of self-tracking involves digital technology that enables systematic recording of aspects of individual's life such as sport activity or health. Despite the high number of Czechs who self-track themselves, this activity is not very well-known yet in the Czech Republic. Therefore one of the aims of this diploma thesis is to provide an insight into the communication process between athletes and their self-tracking devices. Research part of the theses should answer the questions about the exchange of information between athletes and technologies. In addition to find out why athletes record sport data, meanings of data and what benefits data bring them. Other part of the research explores attitudes of Czech athletes towards sharing data from sport on social media. The first part of the thesis is dedicated to introduction of the phenomenon, summary of English literature on this topic and determination of critical questions in the current research of self-tracking. Second part is dedicated to description of qualitative research method, analysis and interpretation of data. Presented qualitative research was made on a sample of 12 sportsmen from the Czech Republic who regularly self-track their sport...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na téma komunikačního procesu mezi člověkem a digitálními záznamovými technologiemi, které umožňují systematické zaznamenávání aspektů lidského života. Tento nový komunikační fenomén se v odborné literatuře nazývá anglickým pojmem self-tracking. Cílem této diplomové práce je poskytnout vhled do průběhu komunikačního procesu mezi sportovci a těmito záznamovými zařízeními. Přínos diplomové práce spočívá v popsání komunikačního procesu mezi sportovci a jejich self-trackingovými zařízeními a zjištění, jak sportovci tuto výměnu informací vnímají. Kromě toho by měl výzkum také zodpovědět otázku, jakou mají sportovci motivaci zaznamenávat sportovní data a jaké benefity jim komunikace se self-trackingovými technologiemi přináší. Výsledky rovněž představí, jaké postoje zastávají čeští sportovci ke sdílení sportovních aktivit na sociálních sítích. První část diplomové práce se věnuje úvodu do zkoumané oblasti, reflexi zahraniční literatury a výzkumu, identifikování kritických otázek vztahujících se k vlastnictví dat. Design kvalitativního výzkumu vychází ze stanovené hlavní výzkumné otázky: Jak sportovci používají self-trackingová zařízení a jak vnímají komunikační proces mezi sportovci a technologiemi? Na základě výzkumné otázky bylo rozhodnuto o tom, že výzkum bude založen na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSelf-trackingcs_CZ
dc.subjectKomunikační procescs_CZ
dc.subjectSportcs_CZ
dc.subjectKvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectDatacs_CZ
dc.subjectKvantitativní reprezentacecs_CZ
dc.subjectSelf-trackingen_US
dc.subjectCommunication processen_US
dc.subjectSporten_US
dc.subjectQualitative researchen_US
dc.subjectDataen_US
dc.subjectQuantitative representationen_US
dc.titleSelf-tracking jako způsob komunikace: případová studie komunikace sportovců v ČRcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-22
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192970
dc.title.translatedSelf-tracking as a form of communication: case study of communication of sportsmen in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeAudyová, Petra
dc.identifier.aleph002192915
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na téma komunikačního procesu mezi člověkem a digitálními záznamovými technologiemi, které umožňují systematické zaznamenávání aspektů lidského života. Tento nový komunikační fenomén se v odborné literatuře nazývá anglickým pojmem self-tracking. Cílem této diplomové práce je poskytnout vhled do průběhu komunikačního procesu mezi sportovci a těmito záznamovými zařízeními. Přínos diplomové práce spočívá v popsání komunikačního procesu mezi sportovci a jejich self-trackingovými zařízeními a zjištění, jak sportovci tuto výměnu informací vnímají. Kromě toho by měl výzkum také zodpovědět otázku, jakou mají sportovci motivaci zaznamenávat sportovní data a jaké benefity jim komunikace se self-trackingovými technologiemi přináší. Výsledky rovněž představí, jaké postoje zastávají čeští sportovci ke sdílení sportovních aktivit na sociálních sítích. První část diplomové práce se věnuje úvodu do zkoumané oblasti, reflexi zahraniční literatury a výzkumu, identifikování kritických otázek vztahujících se k vlastnictví dat. Design kvalitativního výzkumu vychází ze stanovené hlavní výzkumné otázky: Jak sportovci používají self-trackingová zařízení a jak vnímají komunikační proces mezi sportovci a technologiemi? Na základě výzkumné otázky bylo rozhodnuto o tom, že výzkum bude založen na...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis explores a new phenomenon in Communication studies called self- tracking. The activity of self-tracking involves digital technology that enables systematic recording of aspects of individual's life such as sport activity or health. Despite the high number of Czechs who self-track themselves, this activity is not very well-known yet in the Czech Republic. Therefore one of the aims of this diploma thesis is to provide an insight into the communication process between athletes and their self-tracking devices. Research part of the theses should answer the questions about the exchange of information between athletes and technologies. In addition to find out why athletes record sport data, meanings of data and what benefits data bring them. Other part of the research explores attitudes of Czech athletes towards sharing data from sport on social media. The first part of the thesis is dedicated to introduction of the phenomenon, summary of English literature on this topic and determination of critical questions in the current research of self-tracking. Second part is dedicated to description of qualitative research method, analysis and interpretation of data. Presented qualitative research was made on a sample of 12 sportsmen from the Czech Republic who regularly self-track their sport...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
dc.identifier.lisID990021929150106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV