Automatizace 3D modelování prostorových objektů s využitím API vybraného software
Automation of spatial objects modeling in 3D using API of selected modeling software
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99278Identifiers
Study Information System: 198750
Collections
- Kvalifikační práce [20304]
Author
Advisor
Referee
Pokorný, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Physical Geography and Geoinformatics
Department
Department of Applied Geoinformatics and Cartography
Date of defense
14. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
GIS, 3D modelování, deklarativní modelováníKeywords (English)
GIS, 3D, modeling, declarative modelingVzhledem k námaze, kterou vyžaduje manuální tvorba virtuálních světů, je příležitost vytvářet virtuální světy automaticky příliš lákavá na to, aby byla nevyužita. Tato bakalářská práce představuje řešení, které automatizuje generování 3D modelů budov. Metodický základ je postaven na deklarativním přístupu k modelování a inspirován procedurálními modelovacími technikami. Prezentovaná práce stanovuje sadu pravidel a parametrů, pomocí kterých je navržen rychlejší a intuitivnější způsob navrhování modelů budov, zatímco je zachována flexibilita a kontrola, kterou uživatel má nad procesem generování. Řešení je implementováno jako doplněk pro Blender s názvem "Generátor budov". Doplněk je psaný v programovacím jazyce Python, který používá rozhraní API open source softwaru Blender a je k dispozici pod všeobecnou veřejnou licencí GNU. Klíčová slova: Procedurální modelování, Blender, 3D budovy, automatizace modelování, CityEngine
Considering the drudgery related to manual creation of virtual worlds, the opportunity of producing them automatically is too alluring to be dismissed. This bachelor thesis introduces a solution that automates the generation of building's 3D model. The methodological foundation is based on declarative modeling approach and inspired by procedural modeling techniques. Presented work defines the set of rules and parameters. By these means, a faster and more intuitive way to design buildings' models, while preserving the flexibility and control of the user over the construction process, is proposed. The solution is implemented as an add-on for Blender entitled "Buildings generator". The Python scripting, which the add-on is based on, uses the API of open-source software Blender and is available under GNU GPL licence. Keywords: Procedural modeling, Blender, 3D buildings, modeling automation, CityEngine