Show simple item record

Automation of spatial objects modeling in 3D using API of selected modeling software
dc.contributor.advisorBrůha, Lukáš
dc.creatorMazur, Dominik
dc.date.accessioned2019-05-03T15:07:35Z
dc.date.available2019-05-03T15:07:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99278
dc.description.abstractConsidering the drudgery related to manual creation of virtual worlds, the opportunity of producing them automatically is too alluring to be dismissed. This bachelor thesis introduces a solution that automates the generation of building's 3D model. The methodological foundation is based on declarative modeling approach and inspired by procedural modeling techniques. Presented work defines the set of rules and parameters. By these means, a faster and more intuitive way to design buildings' models, while preserving the flexibility and control of the user over the construction process, is proposed. The solution is implemented as an add-on for Blender entitled "Buildings generator". The Python scripting, which the add-on is based on, uses the API of open-source software Blender and is available under GNU GPL licence. Keywords: Procedural modeling, Blender, 3D buildings, modeling automation, CityEngineen_US
dc.description.abstractVzhledem k námaze, kterou vyžaduje manuální tvorba virtuálních světů, je příležitost vytvářet virtuální světy automaticky příliš lákavá na to, aby byla nevyužita. Tato bakalářská práce představuje řešení, které automatizuje generování 3D modelů budov. Metodický základ je postaven na deklarativním přístupu k modelování a inspirován procedurálními modelovacími technikami. Prezentovaná práce stanovuje sadu pravidel a parametrů, pomocí kterých je navržen rychlejší a intuitivnější způsob navrhování modelů budov, zatímco je zachována flexibilita a kontrola, kterou uživatel má nad procesem generování. Řešení je implementováno jako doplněk pro Blender s názvem "Generátor budov". Doplněk je psaný v programovacím jazyce Python, který používá rozhraní API open source softwaru Blender a je k dispozici pod všeobecnou veřejnou licencí GNU. Klíčová slova: Procedurální modelování, Blender, 3D budovy, automatizace modelování, CityEnginecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectGIScs_CZ
dc.subject3D modelovánícs_CZ
dc.subjectdeklarativní modelovánícs_CZ
dc.subjectGISen_US
dc.subject3Den_US
dc.subjectmodelingen_US
dc.subjectdeclarative modelingen_US
dc.titleAutomatizace 3D modelování prostorových objektů s využitím API vybraného softwarecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-14
dc.description.departmentDepartment of Applied Geoinformatics and Cartographyen_US
dc.description.departmentKatedra aplikované geoinformatiky a kartografiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId198750
dc.title.translatedAutomation of spatial objects modeling in 3D using API of selected modeling softwareen_US
dc.contributor.refereePokorný, Tomáš
dc.identifier.aleph002191866
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzická geografie a geoinformatikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Geography and Geoinformaticsen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzická geografie a geoinformatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Geography and Geoinformaticsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVzhledem k námaze, kterou vyžaduje manuální tvorba virtuálních světů, je příležitost vytvářet virtuální světy automaticky příliš lákavá na to, aby byla nevyužita. Tato bakalářská práce představuje řešení, které automatizuje generování 3D modelů budov. Metodický základ je postaven na deklarativním přístupu k modelování a inspirován procedurálními modelovacími technikami. Prezentovaná práce stanovuje sadu pravidel a parametrů, pomocí kterých je navržen rychlejší a intuitivnější způsob navrhování modelů budov, zatímco je zachována flexibilita a kontrola, kterou uživatel má nad procesem generování. Řešení je implementováno jako doplněk pro Blender s názvem "Generátor budov". Doplněk je psaný v programovacím jazyce Python, který používá rozhraní API open source softwaru Blender a je k dispozici pod všeobecnou veřejnou licencí GNU. Klíčová slova: Procedurální modelování, Blender, 3D budovy, automatizace modelování, CityEnginecs_CZ
uk.abstract.enConsidering the drudgery related to manual creation of virtual worlds, the opportunity of producing them automatically is too alluring to be dismissed. This bachelor thesis introduces a solution that automates the generation of building's 3D model. The methodological foundation is based on declarative modeling approach and inspired by procedural modeling techniques. Presented work defines the set of rules and parameters. By these means, a faster and more intuitive way to design buildings' models, while preserving the flexibility and control of the user over the construction process, is proposed. The solution is implemented as an add-on for Blender entitled "Buildings generator". The Python scripting, which the add-on is based on, uses the API of open-source software Blender and is available under GNU GPL licence. Keywords: Procedural modeling, Blender, 3D buildings, modeling automation, CityEngineen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra aplikované geoinformatiky a kartografiecs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV