Analýza fanouškovského obsahu - modování ve videohrách a jeho komunita
Fan content analysis - modding in videogames and its community
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94847Identifiers
Study Information System: 188834
Collections
- Kvalifikační práce [17632]
Author
Advisor
Referee
Reifová, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
31. 1. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
videohry, modding, fanouškovský obsah, participace, nová médiaKeywords (English)
videogames, modding, fan-content, participation, new mediaTato práce se zabývá otázkou specifického fanouškovského obsahu v podobě herních modifikací. Cílem je prozkoumat a porovnat tyto obsahy a s nimi související komunity hráčů u dvou vybraných videoherních titulů: The Elder Scrolls V: Skyrim a Cities: Skylines. V teoretické části se práce nejprve věnuje mediálnímu publiku a jeho fungování v současném prostředí nových médií. Zájem se poté přesouvá k fandovství a následně k fanouškovské tvorbě. V další části už je řešena hlavně problematika moddingu, kde je vysvětlena jeho podstata, jsou naznačena hlediska, ze kterých je možné mody zkoumat a jsou představeny také moderské komunity a aspekty jejich fungování. V analytické části jsou nejdříve představeny zkoumané videohry a jejich mechaniky. Následně je u obou titulů prozkoumána podoba modifikací a jejich komunit společně se zpětnou vazbou, kterou hráči vyjadřují v diskusích u jednotlivých modifikací. Ukázalo se, že obecně je tento fanouškovský obsah značně rozmanitý a mezi hráči velice oblíbený, přičemž přístup k modifikacím se u zkoumaných her v určitých aspektech liší jak ze strany hráčů, tak ze strany vývojářů.
This thesis explores a specific form of fan-content creation namely videogame modding. The goal is to explore and compare these forms of content and its communities which are present around selected videogames: The Elder Scrolls V: Skyrim and Cities: Skylines. The theoretical part of this thesis firstly describes media audiences and their functions in contemporary new media environment. Concern is then shifted to problematic of fandom and fan-content production. Theme of the next part is mainly modding itself, its essence is then described, various aspects of modding research are presented and modding communities and aspects of their functions are introduced. The analytic part firstly describes selected videogames and their mechanics. Later, thesis explores the forms of modifications and corresponding communities, for both games, while also concerned with feedback of other players presented in discussions. It has come to light, that this particular type of fan-content is in general very diverse and very popullar among other players, while, for both games, approach to modifications by gamers and developers is in some aspects slightly different.