Zobrazit minimální záznam

Fan content analysis - modding in videogames and its community
dc.contributor.advisorKrobová, Tereza
dc.creatorOpekar, Tomáš
dc.date.accessioned2018-07-27T13:16:33Z
dc.date.available2018-07-27T13:16:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94847
dc.description.abstractThis thesis explores a specific form of fan-content creation namely videogame modding. The goal is to explore and compare these forms of content and its communities which are present around selected videogames: The Elder Scrolls V: Skyrim and Cities: Skylines. The theoretical part of this thesis firstly describes media audiences and their functions in contemporary new media environment. Concern is then shifted to problematic of fandom and fan-content production. Theme of the next part is mainly modding itself, its essence is then described, various aspects of modding research are presented and modding communities and aspects of their functions are introduced. The analytic part firstly describes selected videogames and their mechanics. Later, thesis explores the forms of modifications and corresponding communities, for both games, while also concerned with feedback of other players presented in discussions. It has come to light, that this particular type of fan-content is in general very diverse and very popullar among other players, while, for both games, approach to modifications by gamers and developers is in some aspects slightly different.en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá otázkou specifického fanouškovského obsahu v podobě herních modifikací. Cílem je prozkoumat a porovnat tyto obsahy a s nimi související komunity hráčů u dvou vybraných videoherních titulů: The Elder Scrolls V: Skyrim a Cities: Skylines. V teoretické části se práce nejprve věnuje mediálnímu publiku a jeho fungování v současném prostředí nových médií. Zájem se poté přesouvá k fandovství a následně k fanouškovské tvorbě. V další části už je řešena hlavně problematika moddingu, kde je vysvětlena jeho podstata, jsou naznačena hlediska, ze kterých je možné mody zkoumat a jsou představeny také moderské komunity a aspekty jejich fungování. V analytické části jsou nejdříve představeny zkoumané videohry a jejich mechaniky. Následně je u obou titulů prozkoumána podoba modifikací a jejich komunit společně se zpětnou vazbou, kterou hráči vyjadřují v diskusích u jednotlivých modifikací. Ukázalo se, že obecně je tento fanouškovský obsah značně rozmanitý a mezi hráči velice oblíbený, přičemž přístup k modifikacím se u zkoumaných her v určitých aspektech liší jak ze strany hráčů, tak ze strany vývojářů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvideohrycs_CZ
dc.subjectmoddingcs_CZ
dc.subjectfanouškovský obsahcs_CZ
dc.subjectparticipacecs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectvideogamesen_US
dc.subjectmoddingen_US
dc.subjectfan-contenten_US
dc.subjectparticipationen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.titleAnalýza fanouškovského obsahu - modování ve videohrách a jeho komunitacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-31
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId188834
dc.title.translatedFan content analysis - modding in videogames and its communityen_US
dc.contributor.refereeReifová, Irena
dc.identifier.aleph002173365
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá otázkou specifického fanouškovského obsahu v podobě herních modifikací. Cílem je prozkoumat a porovnat tyto obsahy a s nimi související komunity hráčů u dvou vybraných videoherních titulů: The Elder Scrolls V: Skyrim a Cities: Skylines. V teoretické části se práce nejprve věnuje mediálnímu publiku a jeho fungování v současném prostředí nových médií. Zájem se poté přesouvá k fandovství a následně k fanouškovské tvorbě. V další části už je řešena hlavně problematika moddingu, kde je vysvětlena jeho podstata, jsou naznačena hlediska, ze kterých je možné mody zkoumat a jsou představeny také moderské komunity a aspekty jejich fungování. V analytické části jsou nejdříve představeny zkoumané videohry a jejich mechaniky. Následně je u obou titulů prozkoumána podoba modifikací a jejich komunit společně se zpětnou vazbou, kterou hráči vyjadřují v diskusích u jednotlivých modifikací. Ukázalo se, že obecně je tento fanouškovský obsah značně rozmanitý a mezi hráči velice oblíbený, přičemž přístup k modifikacím se u zkoumaných her v určitých aspektech liší jak ze strany hráčů, tak ze strany vývojářů.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores a specific form of fan-content creation namely videogame modding. The goal is to explore and compare these forms of content and its communities which are present around selected videogames: The Elder Scrolls V: Skyrim and Cities: Skylines. The theoretical part of this thesis firstly describes media audiences and their functions in contemporary new media environment. Concern is then shifted to problematic of fandom and fan-content production. Theme of the next part is mainly modding itself, its essence is then described, various aspects of modding research are presented and modding communities and aspects of their functions are introduced. The analytic part firstly describes selected videogames and their mechanics. Later, thesis explores the forms of modifications and corresponding communities, for both games, while also concerned with feedback of other players presented in discussions. It has come to light, that this particular type of fan-content is in general very diverse and very popullar among other players, while, for both games, approach to modifications by gamers and developers is in some aspects slightly different.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
dc.identifier.lisID990021733650106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV