Jazyk v současném diskurzu o počítačových hrách
Language in Contemporary Discourse on Computer Games
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92016Identifikátory
SIS: 164914
Kolekce
- Kvalifikační práce [23775]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Synková, Pavlína
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
4. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
počítačová hra|hráči počítačových her|Score|Level|slangKlíčová slova (anglicky)
computer game|computer games players|Score|Level|slangTato bakalářská práce se zabývá vybranými jazykovými aspekty současného diskurzu o počítačových hrách. Analyzovaný materiál pochází z herních periodik Level a Score. První část práce se věnuje bližšímu vymezení tématu a shrnutí poznatků z odborné literatury, které se týkají jazyka počítačů, počítačových her a internetové komunikace. Součástí je charakteristika sebraného materiálu. Druhá část představuje analýzu herních textů se zaměřením na slovní zásobu hráčů počítačových her, expresivitu v herních textech, intertextualitu, prvky humoru frazeologii, přirovnání, slovní hříčky rýmy, ironii a sebeironii. Dále se práce věnuje komunikační situaci v herních recenzích. Poslední část práce shrnuje poznatky získané při analýze herních časopisů a formuluje závěry týkající se jazyka užívaného v diskurzu o počítačových hrách.
This bachelor thesis deals with selected language aspects of contemporary discourse on computer games. The analyzed material comes from game magazines Level and Score. The first part of the thesis deals with the delineation of the topic and the summary of the knowledge from the professional literature concerning the language of computers, computer games and internet communication. This includes a characteristic of the collected material. The second part is an analysis of game texts focusing on vocabulary of computer game players, expression in game texts, intertextuality, elements of humor, phraseology, comparison, rhymes, irony and self- irony. In addition, the work focuses on the communication situation in game reviews. The last part summarizes the knowledge gained from the analysis of game magazines and formulates conclusions about the language used in the discourse on computer games.