Vývoj komunikační strategie značky Pornhub
Communication strategy Development of Pornhub brand
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/90947Identifiers
Study Information System: 179725
Collections
- Kvalifikační práce [16828]
Author
Advisor
Referee
Rosenfeldová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
12. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Marketingová komunikace, internetová pornografie, Pornhub, komunikační mix, analýza SWOTKeywords (English)
Marketing communication, internet pornography, Pornhub, communication mix, SWOT analysisBakalářská práce se zabývá analýzou vývoje komunikační strategie značky Pornhub, internetového distributora pornografie, v období mezi lety 2013-2017. Dále hledá odpověď na otázkou, zda se může pornografická značka zařadit mezi běžné značky. Práce sestává ze čtyř kapitol. První kapitola pojednává o vztahu pornografie a internetu, o pojmu mediovaný sex a také nastiňuje legislativní rámec týkající se online pornografie. Ve druhé kapitole autorka popisuje značku Pornhub z hlediska marketingové teorie. Třetí kapitola se podrobně zaměřuje na marketingový mix značky a poté také na vývoj komunikačního mixu spolu s nástroji, které značka využívá. Ve čtvrté kapitole autorka hodnotí komunikaci značky vzhledem k postavení pornografie ve společnosti. Práce dokazuje, že se značce daří i přes silné společenské konvence efektivně komunikovat jak se svými uživateli, tak s širší veřejností. Tato komunikace jí pomáhá při budování silné značky a zároveň snižuje kolísání návštěvnosti, čímž vytváří konkurenční výhodu. Postupně se značce sice daří překonávat společenské normy, není však jisté, jestli se zařadí mezí mainstreamové značky.
This bachelor thesis deals with the analysis of the communication strategy of the Pornhub brand, a distributor of internet pornography, during 2013-2017. It also aims to answer the question whether the pornographic brand can be considered as a mainstream brand. The paper contains four chapters. The first chapter discusses the relationship between pornography and internet, the term mediated sex and, furthermore, the legislative framework of internet porn. In the second chapter, the author describes the Pornhub brand from the perspective of the marketing theory. The third section is focused on the marketing mix of the brand and then the development of the communication mix and its tools used by the brand. In the last chapter, the author evaluates the communication of the brand considering the position of pornography in the contemporary society. This paper shows that the brand is rather successful at communication with its users and broader public despite persisting social conventions. The effective communication is the key element for building the strong brand, and moreover, it leads to lower fluctuation in the page traffic and also creates a competitive advantage. Even though the brand is able to gradually change certain social norms, it is not certain that it will become a mainstream brand.