Zkušenosti lektorů Feldenkraisovy metody s využitím skupinových lekcí Pohybem k sebeuvědomění u dětí
Experiences of the Feldenkrais Method Practitioners with group lessons Awareness Through Movement for Children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/90508Identifikátory
SIS: 181311
Kolekce
- Kvalifikační práce [8839]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Prajerová, Květa
Kamarýtová, Jitka
Oponent práce
Strnad, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství
Datum obhajoby
7. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Feldenkraisova metoda, Pohybem k sebeuvědomění, Awareness Through Movement, děti, skupinové lekce, organické učení, sebeuvědomění, vnímání těla, učební prostředí, psychomotorický vývoj, kognitivní vývojKlíčová slova (anglicky)
Feldenkrais method, Awareness Through Movement, children, group lessons, self-awareness, environment, psychomotor development, cognitive developmentNázev: Zkušenosti lektorů Feldenkraisovy metody s využitím skupinových lekcí Pohybem k sebeuvědomění u dětí Cíl: Cílem diplomové práce bylo zjištění a popsání možnosti využití skupinových lekcí Feldenkraisovy metody (FM) - Pohybem k sebeuvědomění (Awareness Through Movement - ATM) u dětí a to skrze teoretické podklady a informace získané v rámci výzkumného šetření od mezinárodně certifikovaných lektorů/praktiků FM, kteří se zabývají dětskými skupinovými lekcemi FM. Metodika: Jedná se o teoretický kvalitativní výzkum fenomenologické pojetí, jenž má deskriptivně-analytický charakter. Potřebám studie nejlépe odpovídal přístup fenomenologického zkoumání, jehož hlavním cílem je popis a analýza zkušenosti získané v rámci specifického fenoménu (jevu, události, situace či procesu). Výzkumný vzorek tvořili mezinárodně certifikovaní praktici FM, kteří se zabývají nebo zabývali vedením dětských skupinových lekcí FM (ATM) nebo lekcí s principy FM. Výzkumné šetření probíhalo formou písemného dotazování s otevřenými otázkami. Získané materiály byly analyzovány v rámci tématické analýzy a následně interpretovány z pohledu jednotlivých témat. Výsledky: Diplomová práce se zabývala fenoménem skupinových lekcí Feldenkraisovy metody (FM) - Pohybem k sebeuvědomění (Awareness Through Movement - ATM). Výsledky poukázaly...
Title of the Thesis: Experiences of the Feldenkrais Method Practitioners with group lessons Awareness Through Movement for Children The Aim of the Thesis: The Aim of the Thesis is finding out possible uses of Feldenkrais Method (FM) - Awareness Through Movement (ATM) in group lessons for children. We will use theoretical sources and information gained by internationally certified practitioners who use FM lessons for children groups. Method: We will use theoretical qualitative research Phenomenological conception, which has descriptive-analytical character. We chose this research because it was the most suitable one. Its main goal is description and analysis of the experience gained in the specific area. (phenomenon, action, situation or process). We cooperated with internationally certified practitioners who have used FM lessons for children groups. The research was provided by the written interview with open questions. Gained information were analyzed by topic analysis and then evaluated from the view of different topics. Results: The Thesis was dealing with the phenomenon of group lessons of Feldenkrais method (FM) - Awareness Through Movement (ATM). The results showed that this method and its principles can be used for children with or without specific needs from the age of two or three. We...