Logická hra založená na celulárním automatu
Logic Game Based on Cellular Automaton
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86208Identifiers
Study Information System: 188063
Collections
- Kvalifikační práce [11322]
Author
Advisor
Referee
Chromý, Miloš
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming and Software Systems
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
20. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
celulární automat, logická hra, uživatelská rozhraníKeywords (English)
Cellular automaton, Logic game, User interfacesTato práce se zabývá využitím celulárního automatu pro vytvoření logické hry. Popisuje klady a zápory jednotlivých typů celulárních automatů a jejich potenciál pro použití v logické hře. Dále se věnuje podrobnému návrhu pravidel hry a tvorbě uživatelského rozhraní. Vytvořená hra podporuje jednorozměrné celulární automaty o dvou až deseti stavech a umí pracovat jak s klasickými, tak s totalistickými přechodovými funkcemi. Cílem hry je odhalit hodnoty buněk, které vygeneroval celulární automat, na základě pravidel přechodové funkce, která jsou hráči známa. Hra je velmi variabilní, nabízí uživateli herní i vizuální parametry, které lze měnit. Navíc hra poskytuje dva nástroje pro vytváření nových celulárních automatů. Prvním z nich je vizuální editor, ve kterém lze pohodlně vytvářet nové či upravovat stávající celulární automaty. Druhým je generátor, který je schopný nalézt pravidla a ohodnocení výchozí generace buněk, z nichž lze vygenerovat konkrétní obrazce.
This thesis is concerned with the usage of cellular automata in development of a logic game. It describes benefits and drawbacks of individual types of cellular automata and its potential for being used in a logic game. It contains detailed description of the game rules and the user interface including the design process. The created game supports one-dimensional cellular automata containing from two up to ten states and is able to work with common and totalistic transition functions. The goal of the game is to uncover values of all cells that were generated by the cellular automaton, according to the rules of the transition function that are known to the user. It is possible to set game and visual parameters variedly. In addition, the game provides two tools for creating new cellular automata. The first is a visual editor, which allows the user to create new automata or correct the existing ones. The second is a generator that can deduce rules and values of the default generation of cells from which the specific picture can be generated.