Product placement jako prostředek marketingové komunikace: rozdílné pojetí mezi komerčním a veřejnoprávním partnerstvím
Product placement as a means of marketing communication: Different approach between commercial and public service concept
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86050Identifikátory
SIS: 179747
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Orban, Karol
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
19. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Marketing, marketingová komunikace, product placement, brand placement, propagace, produkt, značka, umístěníKlíčová slova (anglicky)
Marketing, marketing communication, product placement, brand placement, promotion, product, brand, placementPředložená práce se věnuje product placementu jako možnému prostředku marketingové komunikace. Stručně popisuje historický vývoj a dále se zaměřuje na teoretické ukotvení v rámci marketingového a komunikačního mixu, typologii product placementu a české právní prostředí upravující jeho užití. Hlavní části této práce je obsahová analýza dvou vybraných filmů s partnerstvím veřejnoprávní a komerční televize. Díky metodě komparace užitého product placementu, zákonů a kodexů organizací bylo zjištěno, že míra užití produktů a značek ve filmu je čište na přístupu autorů filmů, jejich citu a ochotě zapojovat partnery do filmu. Zákony vymezují pouze základní pravidla pro užití product placementu jako je například povinnost pořady označovat nebo zákaz přímého nabádání ke koupi.
Bachelor thesis deals with product placement as a possible means of marketing communication. It is focused on the historical development, theoretical classification in marketing and communication mix, typology of product placement and the Czech legal system. The main part of this work is the content analysis of two selected films with the partnership of commercial and public television. There is used a method of comparison for laws, codes of organization and types of product placements. It turned out that these sources define only basic rules for product placement and that the approach depends on the authors and their sense and willingness to co-work with partners.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Product placement ve vybraných korejských televizních seriálech
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMrázková, Thuy Anh (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 22. 6. 2023This thesis is devoted to product placement in selected South Korean television series. The first part provides a description of product placement as a marketing tool, its brief history as well as some of its used forms. ... -
Změna product placementu a její vliv na maskulinitu Jamese Bonda
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOVokatá, Gabriela (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 14. 6. 2018This bachelor thesis deals with the change of product placement and its influence on the masculinity of James Bondy characters. In the theoretical part is first described gender theory, gender socialization and gender ... -
The Rise of the YouTube Celebrity: The Migration of Young Audiences from TV to Independent Content Creators
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSedláček, Jakub (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 14. 9. 2016Cílem této práce je poodhalit příčiny náhlého vzestupu tzv. YouTube celebrity a experimentálně ověřit, zda se tvrzení médií že YouTubeři u teenagerů nahradili tradiční celebrity zakládají na pravdě. Práce integruje YouTubery ...