Dopravní dostupnost na základě nabídky veřejné hromadné dopravy v oblasti Ledečska a Zručska
Transport accessibility based on the offer of public transport in the Ledeč and Zruč regions
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85615Identifikátory
SIS: 174149
Kolekce
- Kvalifikační práce [20301]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Květoň, Viktor
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie a kartografie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
7. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
V této bakalářské práci je analyzována dopravní dostupnost (akcesibilita) veřejnou hromadnou dopravou v území vnitřní periferie Česka v oblasti Ledečska a Zručska. Regiony se nachází na pomezí Kraje Vysočina a Středočeského kraje. Hlavním cílem je důkladné zmapování dopravních vazeb v uvedené oblasti, vysvětlení role krajské administrativní hranice a jejího hraničního efektu. V první části práce byla provedena dopravně-geografická regionalizace zájmového území na základě frekvenční dostupnosti veřejnou hromadnou dopravou. Na ni navazuje porovnání nabídky se stranou poptávky veřejné hromadné dopravy. Dále práce obsahuje zhodnocení vlivu krajské hranice a její propustnosti. Závěrečná část se zabývá zhodnocením dopravní dostupnosti obcí veřejnou hromadnou dopravou. Klíčová slova: dopravní dostupnost, akcesibilita, Ledečsko, Zručsko, veřejná hromadná doprava, vnitřní periferie
In this bachelor thesis, the public transport accessibility in the inner peripheries of Česko in the Ledeč and Zruč regions is analyzed. The regions are located on the boundary of the Vysočina Region and the Central Bohemian Region. The main aim is to thoroughly map the transport linkage in the given are and to explain the role of the regional administrative border and it is border effect. In the first part of the work, a traffic geographical regionalization of the area of interest has been performed based on the frequency accessibility of public transport. The reginalization is subsequently followed by a comparison of supply and demand in the field of public transport. An evaluation of the regional border influence and i tis permeability has also been included in the work. The final part evaluates the public transport accessibility of municipalities. Keywords: transport accessibility, Ledeč region, Zruč region, public transport, inner peripheries