Práce začínajících učitelů s učebnicemi
Novice- teachers' use of textbooks
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84211Identifikátory
SIS: 141814
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krčmářová, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
3. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
začínající učitel, učebnice, učebnicové materiályKlíčová slova (anglicky)
novice-teacher, textbook, schoolbook, textbook materialsTato diplomová práce zkoumá, jakým způsobem pracují začínající učitelé 1. stupně základních škol s učebnicovými materiály určenými pro výukovou oblast Člověk a jeho svět. Diplomová práce je členěna na dvě základní části. Na teoretickou část, která pojednává o typologii učitelů, definuje pojem začínající učitel a problémy, se kterými se začínající učitelé potýkají. Nosnou část teorie tvoří poznatky týkající se učebnicových materiálů a učebnice, její funkce, struktury, role, styly užívání učitelem a mírou závislosti učitele na učebnici. Práce také mapuje proces udělení schvalovací doložky. Praktická část je založena na výsledcích dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem je zjistit, jak začínající učitelé prvního stupně základních škol využívají učebnicové materiály při plánování a přípravě výuky, jak často učebnicové materiály využívají ve výuce a zda vytváří vlastní výukové materiály. Klíčová slova: začínající učitel, učebnice, učebnicové materiály,
This Diploma Thesis examines how beginning teachers first grade of primary school work with textbook materials intended for educational area Man and his world. The thesis is divided into two main parts. On the theoretical part which discusses the typology of teachers, defines novice teacher and the problems that are faced by beginning teachers. Supporting the theory part consists of knowledge regarding textbook materials and textbooks, its functions, structure, roles, styles, use of teacher and teacher's level of dependence on the textbook. Work also maps the process of granting the approval clause. The practical part is based on the results of the survey, whose main objective is to see how beginning teachers to primary school used textbook materials in the planning and preparation of lessons, how often textbook materials used in the classroom and if they creates its own teaching materials. Keywords: novice teacher, textbook, textbook materials,