Show simple item record

Novice- teachers' use of textbooks
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorPravdová, Jana
dc.date.accessioned2017-06-02T11:41:30Z
dc.date.available2017-06-02T11:41:30Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84211
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá, jakým způsobem pracují začínající učitelé 1. stupně základních škol s učebnicovými materiály určenými pro výukovou oblast Člověk a jeho svět. Diplomová práce je členěna na dvě základní části. Na teoretickou část, která pojednává o typologii učitelů, definuje pojem začínající učitel a problémy, se kterými se začínající učitelé potýkají. Nosnou část teorie tvoří poznatky týkající se učebnicových materiálů a učebnice, její funkce, struktury, role, styly užívání učitelem a mírou závislosti učitele na učebnici. Práce také mapuje proces udělení schvalovací doložky. Praktická část je založena na výsledcích dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem je zjistit, jak začínající učitelé prvního stupně základních škol využívají učebnicové materiály při plánování a přípravě výuky, jak často učebnicové materiály využívají ve výuce a zda vytváří vlastní výukové materiály. Klíčová slova: začínající učitel, učebnice, učebnicové materiály,cs_CZ
dc.description.abstractThis Diploma Thesis examines how beginning teachers first grade of primary school work with textbook materials intended for educational area Man and his world. The thesis is divided into two main parts. On the theoretical part which discusses the typology of teachers, defines novice teacher and the problems that are faced by beginning teachers. Supporting the theory part consists of knowledge regarding textbook materials and textbooks, its functions, structure, roles, styles, use of teacher and teacher's level of dependence on the textbook. Work also maps the process of granting the approval clause. The practical part is based on the results of the survey, whose main objective is to see how beginning teachers to primary school used textbook materials in the planning and preparation of lessons, how often textbook materials used in the classroom and if they creates its own teaching materials. Keywords: novice teacher, textbook, textbook materials,en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectzačínající učitelcs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectučebnicové materiálycs_CZ
dc.subjectnovice-teacheren_US
dc.subjecttextbooken_US
dc.subjectschoolbooken_US
dc.subjecttextbook materialsen_US
dc.titlePráce začínajících učitelů s učebnicemics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-03
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId141814
dc.title.translatedNovice- teachers' use of textbooksen_US
dc.contributor.refereeKrčmářová, Tereza
dc.identifier.aleph002025128
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá, jakým způsobem pracují začínající učitelé 1. stupně základních škol s učebnicovými materiály určenými pro výukovou oblast Člověk a jeho svět. Diplomová práce je členěna na dvě základní části. Na teoretickou část, která pojednává o typologii učitelů, definuje pojem začínající učitel a problémy, se kterými se začínající učitelé potýkají. Nosnou část teorie tvoří poznatky týkající se učebnicových materiálů a učebnice, její funkce, struktury, role, styly užívání učitelem a mírou závislosti učitele na učebnici. Práce také mapuje proces udělení schvalovací doložky. Praktická část je založena na výsledcích dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem je zjistit, jak začínající učitelé prvního stupně základních škol využívají učebnicové materiály při plánování a přípravě výuky, jak často učebnicové materiály využívají ve výuce a zda vytváří vlastní výukové materiály. Klíčová slova: začínající učitel, učebnice, učebnicové materiály,cs_CZ
uk.abstract.enThis Diploma Thesis examines how beginning teachers first grade of primary school work with textbook materials intended for educational area Man and his world. The thesis is divided into two main parts. On the theoretical part which discusses the typology of teachers, defines novice teacher and the problems that are faced by beginning teachers. Supporting the theory part consists of knowledge regarding textbook materials and textbooks, its functions, structure, roles, styles, use of teacher and teacher's level of dependence on the textbook. Work also maps the process of granting the approval clause. The practical part is based on the results of the survey, whose main objective is to see how beginning teachers to primary school used textbook materials in the planning and preparation of lessons, how often textbook materials used in the classroom and if they creates its own teaching materials. Keywords: novice teacher, textbook, textbook materials,en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020251280106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV