Na cestě k personalizaci? Analýza komunikace lídrů politických stran na sociálních sítích
The role of social media in communication of political leaders
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80692Identifikátory
SIS: 167987
Kolekce
- Kvalifikační práce [17112]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zápotocký, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Politická komunikace, personalizace, celebritizace, sociální sítě, nová média, lídři politických stran, obsahová analýza, FacebookKlíčová slova (anglicky)
Political communication, personalization, celebritization, social media, new media, leaders, content analysis, FacebookInternet, potažmo sociální sítě, hrají v současné politické komunikaci zásadní roli. Na západ od České republiky k tomuto zjištění přispěly americké prezidentské volby z roku 2008, ve kterých Barack Obama zvítězil i díky masivní kampani na sociálních sítích. V našem prostředí rozptýlily jakékoliv pochyby v tomto směru prezidentské volby v lednu 2013. Pozornost vědců se však upírá především na analýzu online komunikace v době volební kampaně a stranou zájmu zůstává komunikace v mezivolebním období. Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl analyzovat právě komunikaci v období, kdy žádná volební kampaň neprobíhá. Nesoustředí se na politické strany, jak bývá v českém politickém prostoru zvykem, ale snaží se aplikovat koncept personalizace na komunikaci konkrétních politických lídrů. Prostřednictvím analýzy dat nashromážděných z facebookových profilů šesti předsedů českých politických stran se snažíme postihnout charakter a základní trendy politické komunikace lídrů na sociálních sítích. Vedle popsání a porovnání chování jednotlivých politiků si práce klade za cíl vyvodit obecnější závěry vyplývající z aplikace konceptu personalizace na zkoumaný vzorek.
It is a well-known that the role of social media in contemporary political communication is increasing. A great deal is being written and said about the online campaign of Barack Obama in 2008. In our environment, dispel any doubt in this regard, the presidential elections in January 2013. However, the attention of scientists is primarily focused on the analysis of online communication during the election campaign. Against this background, the bachelor thesis aims to analyze communication in a period when no election campaign is taking place. Our purpose is not to focus on the political parties, as it is usual in the Czech political environment, but we try to apply the concept of personalization on the communication of political leaders. Through the analysis of data collected from facebook's profiles of six leaders, we are trying to capture the character and basic trends of political communication on social network sites.