Specializované knihovny v 21. století - entitně-relační model a model systému služeb knihovny
Special libraries in the 21st century - the entity-relationship model and the model of system library services
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80650Identifikátory
SIS: 104230
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Souček, Jiří
Planková, Jindra
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační věda
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
2. 7. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
knihovnictví, specializovaná knihovna, entitně-relační model, knihovní služba, management knihoven, informační management, budování fondu, dokumentová službaKlíčová slova (anglicky)
librarianship, special library, entity-relationship model, library service, library management, information management, collection management, document serviceDisertační práce je věnována analýze prostředí a perspektiv rozvoje služeb specializovaných knihoven. Poznatků bylo dosaženo metodou přímého pozorování, konceptuálního modelování a obsahovou analýzou odborných textů. Universum specializované knihovny lze vyjádřit entitně-relačním modelem. Dokumentové služby, které vychází z teoretického rámce informačního managementu, se ukazují být nejvýznamnější službou specializovaných knihoven. Management specializovaných knihoven je založen na znalosti informačních potřeb odborné komunity a metodice řízení procesů služeb. Služby knihovny jsou vzájemně provázány a systém lze vyjádřit formou myšlenkové mapy. Procesy a služby specializovaných knihoven poskytují data pro informačně vědní výzkum.
The dissertation is devoted to the analysis of the environment and the future prospects of special libraries. Knowledge has been achieved by direct observation, conceptual modeling and content analysis of scientific documents. Universum of special library can be expressed as an entity- relational model. Document services, which are based on the theoretical framework of information management, are proving to be the most important service in special libraries. Management of special libraries is based on knowledge of the information needs of the user community and the methodology of library processes. Library services are interconnected and the system can be expressed in the form of mind maps. Processes and services of special libraries can provide data for information-science research.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Zapojování pracovníků středního managementu do aktivit vedení mateřské školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠkrabalová, Šárka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 13. 9. 2016 -
Efektivní porada jako nástroj řízení sloučených zařízení ZŠ a MŠ
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKynčlová, Zlatuše (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 31. 5. 2011 -
Osobnostní, odborné a sociální kvality projektového manažera
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZobačová, Denisa (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 27. 5. 2013Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. První z nich se věnuje osobnostním, sociálním a odborných znalostem projektového manažera a druhá mapuje výuku soft skills na vysokých školách s oborem Informační studia ...