Postavení médií v každodenním životě současných žáků 2. stupně
The Role of Media in Eeveryday Life of Contemporary Early Teenagers
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79955Identifikátory
SIS: 115684
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lucký, Jakub
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Děti, žáci, 2. stupeň ZŠ, vliv médií, tradiční média, nová média, mediální gramotnostKlíčová slova (anglicky)
Children, pupils, elementary schoool 2nd grade, influence of media, traditional media, new media, media literacyTato bakalářská práce si všímá vlivu vybraných médií na žáky druhého stupně základních škol především z pohledu toho, jak tento vliv sami na sobě vnímají samotní žáci. V úvodní teoretické části seznamuje s vybranou související literaturou a z ní vyplývajících paradigmat, s vybranými odbornými pojmy, teoriemi vlivu médií a stávající úrovní mediální výchovy v rodinách a školách. Empirická část, která je v této práci stěžejní, pak podrobně seznamuje s přípravou, realizací a výstupy z dotazníkového průzkumu provedeného na dvou pražských základních školách mezi žáky pátých a devátých tříd. Kvantitativní dotazníkové šetření na stanovených hypotézách mnohdy potvrdilo předcházející teoretické poznatky a výsledky dřívějších průzkumů citovaných odborníků, doplnilo je však o několik nových a závažných zjištění v kontextu médií nových a prokazatelného vlivu, který média na děti školního věku mají. Pro případná zobecnění či snahu aplikovat zjištěné poznatky plošně na širší populaci je však nutné mít na paměti menší velikost výzkumného vzorku, na němž průzkum proběhl. V závěru práce nabízí několik praktických doporučení pro další prohloubení mediální gramotnosti zejména u sledovaných věkových skupin, aplikovatelných jak v domácím, tak školním prostředí.
This bachelor thesis investigates the influence of media communication channels on students in elementary schools, mainly from the point of view how the media influence is perceived by the students themselves. In the introductory part the thesis presents key theoretical findings from selected literature related to the chosen theme and the paradigms issuing from theoretical research, mainly in the field of television broadcasting impact on the selected age category and on its capacity to notice the media impact by itself. In order to set the theme in the appropriate context the paper also introduces specialized terms, theories on the media impact and an overview of the current level of media education in families and schools. The empirical segment, which is the main part of this thesis, explains in thorough detail the preparation, execution and outcome of the research questionnaire applied on two Prague elementary schools. The questionnaire was applied on students from the 5th to the 9th grade. The quantitative research measurement, which was calibrated to confirm or infirm the research hypotheses, often confirms the previous theoretical findings and results of earlier research by quoted specialists. This paper however enhances the existing literature with a few new and relevant findings in the...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...