Všeobecné vzdělání v otázkách televizních soutěží
General education in questions of TV competitions
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78220Identifikátory
SIS: 165012
Kolekce
- Kvalifikační práce [17877]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chudoba, David
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Televizní soutěže, Vědomostní soutěže, Kvízové soutěže, Všeobecné vzdělání, Tematická analýza, Kvantitativní obsahová analýza, Míň je víc, Pointless, Česká televizeKlíčová slova (anglicky)
TV competitions, Game Shows, Quiz Shows, General education, Thematic analysis, Quantitative content analysis, Míň je víc, Pointless, Czech TelevisionTématem bakalářské práce je na základě analýzy otázek, která jsou kladena účastníkům vybrané televizní soutěže, poodkrýt představu autorů o všeobecném vzdělání v České republice. Podkladem pro obsahovou analýzu otázek se stal pořad Míň je víc (v anglickém originále Pointless), vysílaný Českou televizí v roce 2015. Koncepce tematických kategorií, do kterých jsou otázky umisťovány, vychází z platných rámcově vzdělávacích programů (Framework Educational Programmes) pro základní a střední školy, struktura je však pro účely práce změněna.
The theme of the bachelor thesis is, based on the analysis of questions that are put to entrants of the selected TV contest, to uncover the authors' idea of general education in the Czech Republic. The data for the content analysis were obtained from the TV show Míň je víc (originally Pointless) broadcasted by the Czech Television in 2015. The concept of thematic categories, in which the questions are placed, is based on the current Framework Educational Programmes for elementary and secondary schools; however, the structure is changed for the purpose of this thesis.