Všeobecné vzdělání v otázkách televizních soutěží
General education in questions of TV competitions
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78220Identifiers
Study Information System: 165012
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Chudoba, David
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
20. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Televizní soutěže, Vědomostní soutěže, Kvízové soutěže, Všeobecné vzdělání, Tematická analýza, Kvantitativní obsahová analýza, Míň je víc, Pointless, Česká televizeKeywords (English)
TV competitions, Game Shows, Quiz Shows, General education, Thematic analysis, Quantitative content analysis, Míň je víc, Pointless, Czech TelevisionTématem bakalářské práce je na základě analýzy otázek, která jsou kladena účastníkům vybrané televizní soutěže, poodkrýt představu autorů o všeobecném vzdělání v České republice. Podkladem pro obsahovou analýzu otázek se stal pořad Míň je víc (v anglickém originále Pointless), vysílaný Českou televizí v roce 2015. Koncepce tematických kategorií, do kterých jsou otázky umisťovány, vychází z platných rámcově vzdělávacích programů (Framework Educational Programmes) pro základní a střední školy, struktura je však pro účely práce změněna.
The theme of the bachelor thesis is, based on the analysis of questions that are put to entrants of the selected TV contest, to uncover the authors' idea of general education in the Czech Republic. The data for the content analysis were obtained from the TV show Míň je víc (originally Pointless) broadcasted by the Czech Television in 2015. The concept of thematic categories, in which the questions are placed, is based on the current Framework Educational Programmes for elementary and secondary schools; however, the structure is changed for the purpose of this thesis.